De enorme werf aan de Brusselse Warandeberg zorgt voor een uniek zicht, want de metrotunnel die onder het gebouw van BNP Paribas Fortis loopt, ligt nu even bloot en is zo duidelijk te zien. Brussel Mobiliteit maakt van de toegankelijkheid aan de tunnel gebruik om 124 verouderde antitrilsteunen te vervangen. Ze worden vervangen door eenzelfde type, maar van een hogere kwaliteit. Tegen eind juni zouden alle steunen vervangen moeten zijn. Om ze te vervangen wordt de huidige structuur van de metrotunnels met krikken lichtjes verhoogd. Tijdens de werkzaamheden ondervindt de metro geen hinder en kan die gewoon blijven doorrijden. De antrilsteunen bevinden zich enkel in de tunnel, die dateert van eind jaren zestig, omdat die zich onder een gebouw bevindt en zo de structuur niet zou beschadigen. In de steunpilaren van de tunnel waren doorheen de jaren wel enkele kleine barsten zichtbaar geworden. De pilaren worden daarom verstevigd met extra betonblokken om verdere beschadiging tijdens de werken tegen te gaan. (Belga)

De enorme werf aan de Brusselse Warandeberg zorgt voor een uniek zicht, want de metrotunnel die onder het gebouw van BNP Paribas Fortis loopt, ligt nu even bloot en is zo duidelijk te zien. Brussel Mobiliteit maakt van de toegankelijkheid aan de tunnel gebruik om 124 verouderde antitrilsteunen te vervangen. Ze worden vervangen door eenzelfde type, maar van een hogere kwaliteit. Tegen eind juni zouden alle steunen vervangen moeten zijn. Om ze te vervangen wordt de huidige structuur van de metrotunnels met krikken lichtjes verhoogd. Tijdens de werkzaamheden ondervindt de metro geen hinder en kan die gewoon blijven doorrijden. De antrilsteunen bevinden zich enkel in de tunnel, die dateert van eind jaren zestig, omdat die zich onder een gebouw bevindt en zo de structuur niet zou beschadigen. In de steunpilaren van de tunnel waren doorheen de jaren wel enkele kleine barsten zichtbaar geworden. De pilaren worden daarom verstevigd met extra betonblokken om verdere beschadiging tijdens de werken tegen te gaan. (Belga)