In Antwerpen zijn meer chauffeurs dan maandag aan het werk. Daar rijdt ongeveer 50 procent van alle bussen en trams in de stad. In Limburg rijdt zo'n 70 procent van alle bussen, ook een betere start dan maandag, aldus woordvoerster Karen Van der Sype. In Gent rijdt zo'n 60 procent van alle bussen en trams. "Alle lijnen worden bediend, maar aan een lagere frequentie", luidt het. De belangrijkste tramlijnen rijden ongeveer om de 15 minuten, de andere tram- en buslijnen om de 15 à 30 minuten. Het streekvervoer in Oost-Vlaanderen rijdt voor 90 tot 95 procent. Er wordt gereden volgens vakantiedienstregeling. Hier en daar valt er een rit tussenuit. In West-Vlaanderen is de staking dinsdagochtend het best voelbaar. Daar rijden beduidend minder bussen en trams dan maandag het geval was. De vakbonden staken om problemen bij de technische dienst aan te kaarten en om hogere lonen te eisen. Overleg maandag leidde voor de vakbonden niet tot gewenste resultaten. Dinsdagochtend vindt opnieuw overleg plaats. (Belga)

In Antwerpen zijn meer chauffeurs dan maandag aan het werk. Daar rijdt ongeveer 50 procent van alle bussen en trams in de stad. In Limburg rijdt zo'n 70 procent van alle bussen, ook een betere start dan maandag, aldus woordvoerster Karen Van der Sype. In Gent rijdt zo'n 60 procent van alle bussen en trams. "Alle lijnen worden bediend, maar aan een lagere frequentie", luidt het. De belangrijkste tramlijnen rijden ongeveer om de 15 minuten, de andere tram- en buslijnen om de 15 à 30 minuten. Het streekvervoer in Oost-Vlaanderen rijdt voor 90 tot 95 procent. Er wordt gereden volgens vakantiedienstregeling. Hier en daar valt er een rit tussenuit. In West-Vlaanderen is de staking dinsdagochtend het best voelbaar. Daar rijden beduidend minder bussen en trams dan maandag het geval was. De vakbonden staken om problemen bij de technische dienst aan te kaarten en om hogere lonen te eisen. Overleg maandag leidde voor de vakbonden niet tot gewenste resultaten. Dinsdagochtend vindt opnieuw overleg plaats. (Belga)