De Twitter-account "@PolitieMechelen" is intussen een half jaar in gebruik. In totaal telt ze al meer dan 1.100 "volgers" en werden ruim 1.000 "tweets" de wereld ingestuurd. Ook op Facebook is de Mechelse politie actief aanwezig, met meer dan 550 volgers. Ze doet er onder meer aankondigingen over haar dienstverlening en snelheidscontroles. De beslissing om zichtbaarder aanwezig te zijn op sociale media kwam er volgens de Mechelse politie na een oproep van minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open Vld) begin dit jaar. "Bovendien was de voorbije maanden, onder meer door de tragische gebeurtenissen op Pukkelpop, het gebruik van sociale media door de politie in het algemeen en bij crisissituaties in het bijzonder niet meer uit het nieuws weg te denken", luidt het. De korpschef, commissarissen en operationeel verantwoordelijken engageren zich nu om tijdens het maandelijkse spreekuur via een tweet te antwoorden op de vragen van de bevolking, bijkomende informatie te verstrekken of "mensen uit te nodigen voor een meer diepgaand, persoonlijk gesprek". De "normale" communicatiekanalen worden overigens niet afgebouwd, verzekert de politie. (COR 360)

De Twitter-account "@PolitieMechelen" is intussen een half jaar in gebruik. In totaal telt ze al meer dan 1.100 "volgers" en werden ruim 1.000 "tweets" de wereld ingestuurd. Ook op Facebook is de Mechelse politie actief aanwezig, met meer dan 550 volgers. Ze doet er onder meer aankondigingen over haar dienstverlening en snelheidscontroles. De beslissing om zichtbaarder aanwezig te zijn op sociale media kwam er volgens de Mechelse politie na een oproep van minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open Vld) begin dit jaar. "Bovendien was de voorbije maanden, onder meer door de tragische gebeurtenissen op Pukkelpop, het gebruik van sociale media door de politie in het algemeen en bij crisissituaties in het bijzonder niet meer uit het nieuws weg te denken", luidt het. De korpschef, commissarissen en operationeel verantwoordelijken engageren zich nu om tijdens het maandelijkse spreekuur via een tweet te antwoorden op de vragen van de bevolking, bijkomende informatie te verstrekken of "mensen uit te nodigen voor een meer diepgaand, persoonlijk gesprek". De "normale" communicatiekanalen worden overigens niet afgebouwd, verzekert de politie. (COR 360)