Eindhoven heeft als "shopperstad" een grote regionale aantrekkingskracht, zegt Pot. Die is zelfs grensoverschrijdend. "Zeker 60 procent van de mensen van wie we de kentekens hebben bekeken, kwam uit België. Op een bepaald moment hebben we gezegd dat het te druk werd. Jorritsma heeft dat toen 's avonds, onder meer in Belgische media, verteld. En de luisteraars en kijkers een soort van schuldgevoel aangepraat. Dat heeft gewerkt, want een dag later waren er veel minder Belgen in de stad", aldus de gedragsanalist. (Belga)

Eindhoven heeft als "shopperstad" een grote regionale aantrekkingskracht, zegt Pot. Die is zelfs grensoverschrijdend. "Zeker 60 procent van de mensen van wie we de kentekens hebben bekeken, kwam uit België. Op een bepaald moment hebben we gezegd dat het te druk werd. Jorritsma heeft dat toen 's avonds, onder meer in Belgische media, verteld. En de luisteraars en kijkers een soort van schuldgevoel aangepraat. Dat heeft gewerkt, want een dag later waren er veel minder Belgen in de stad", aldus de gedragsanalist. (Belga)