De aankondiging van topman Jan Boone in De Tijd dat zijn bedrijf wereldwijd de Amerikaanse merknaam Biscoff gaat gebruiken zorgt op sociale media voor veel ophef. Dat ziet ook Boone. "Sommigen vinden het spijtig, maar veel mensen vinden het ook leuk", aldus Boone. Vandaag staat enkel nog in België, Nederland en Frankrijk Lotus Speculoos op de verpakking. Elders gebeurt dat onder de naam Biscoff: een samentrekking van de woorden biscuit en coffee. Topman Boone wil die naam nu overal gebruiken om van zijn speculoos een 'global brand' te maken. Ook de bekende koekjespasta van Lotus wordt bijgevolg Biscoffpasta. Dat betekent ook dat de naam 'speculoos' in ons land en in onze buurlanden wordt vervangen door Biscoff. Helemaal verdwijnen doet speculoos niet. "In België, Nederland en Frankrijk komt onder de merknaam Biscoff in het klein 'original speculoos' te staan", licht Boone toe. Het bedrijf liet onderzoek uitvoeren naar de naamswijziging. "Quasi alle consumenten konden zich daarin vinden." De keuze om volop voor Biscoff te gaan voor het speculooskoekje past in de ambitie van Lotus om een wereldmerk uit te bouwen. "Het is misschien on-Vlaams, maar het is onze ambitie om een wereldmerk uit te bouwen", zegt Boone. "Meteen is alles ook helder. Biscoff is anders dan andere speculoos- of speculaasactiviteiten." Een wereldmerk moet je ook kunnen beschermen. "We hebben jaren aan die bescherming van Biscoff gewerkt. Anders wordt het onmiddellijk gekopieerd, tot in China toe", verduidelijkt de topman. Boone is behalve grote baas van Lotus Bakeries ook aandeelhouder van Club Brugge. Betekent een internationaal merk in huis hebben dat Biscoff straks ook op de shirts van de Bruggelingen komt? "Daar zijn geen plannen voor", aldus nog Boone. (Belga)

De aankondiging van topman Jan Boone in De Tijd dat zijn bedrijf wereldwijd de Amerikaanse merknaam Biscoff gaat gebruiken zorgt op sociale media voor veel ophef. Dat ziet ook Boone. "Sommigen vinden het spijtig, maar veel mensen vinden het ook leuk", aldus Boone. Vandaag staat enkel nog in België, Nederland en Frankrijk Lotus Speculoos op de verpakking. Elders gebeurt dat onder de naam Biscoff: een samentrekking van de woorden biscuit en coffee. Topman Boone wil die naam nu overal gebruiken om van zijn speculoos een 'global brand' te maken. Ook de bekende koekjespasta van Lotus wordt bijgevolg Biscoffpasta. Dat betekent ook dat de naam 'speculoos' in ons land en in onze buurlanden wordt vervangen door Biscoff. Helemaal verdwijnen doet speculoos niet. "In België, Nederland en Frankrijk komt onder de merknaam Biscoff in het klein 'original speculoos' te staan", licht Boone toe. Het bedrijf liet onderzoek uitvoeren naar de naamswijziging. "Quasi alle consumenten konden zich daarin vinden." De keuze om volop voor Biscoff te gaan voor het speculooskoekje past in de ambitie van Lotus om een wereldmerk uit te bouwen. "Het is misschien on-Vlaams, maar het is onze ambitie om een wereldmerk uit te bouwen", zegt Boone. "Meteen is alles ook helder. Biscoff is anders dan andere speculoos- of speculaasactiviteiten." Een wereldmerk moet je ook kunnen beschermen. "We hebben jaren aan die bescherming van Biscoff gewerkt. Anders wordt het onmiddellijk gekopieerd, tot in China toe", verduidelijkt de topman. Boone is behalve grote baas van Lotus Bakeries ook aandeelhouder van Club Brugge. Betekent een internationaal merk in huis hebben dat Biscoff straks ook op de shirts van de Bruggelingen komt? "Daar zijn geen plannen voor", aldus nog Boone. (Belga)