"Op de E314 van Aarschot naar Leuven moet het verkeer drie kwartier bijna stapvoets aanschuiven. Daar moeten het verkeer over twee versmalde rijstroken", aldus Beeckman. "Bij de werken aan het viaduct in Kraainem is het drie kwartier aanschuiven tussen Bertem en Kraainem. Er is slechts één brughelft beschikbaar voor verkeer in beide richtingen." "We hadden verwacht dat er veel hinder zou zijn in Kraainem, maar dat er op de E314 zo'n lange wachttijden zouden zijn, zagen we toch niet aankomen", zegt hij nog. Beeckman voegt nog toe dat de werken op de E40 in Zwijnaarde voor minder hinder zorgen dan verwacht: daar zijn wachttijden van maximaal een kwartier. Het verkeer dat van Limburg naar Gent wil, kan best via Antwerpen rijden, aldus Beeckman. "Het pendelverkeer vanuit Aarschot naar Leuven en Brussel kijkt de komende dagen best de kat uit de boom", voegt hij nog toe. "We verwachten dat vandaag de ergste dag zal zijn, omdat de mensen nog moeten wennen aan het feit dat er werken zijn." Bovendien kan de trein een goed alternatief zijn, besluit de woordvoerder. (Belga)

"Op de E314 van Aarschot naar Leuven moet het verkeer drie kwartier bijna stapvoets aanschuiven. Daar moeten het verkeer over twee versmalde rijstroken", aldus Beeckman. "Bij de werken aan het viaduct in Kraainem is het drie kwartier aanschuiven tussen Bertem en Kraainem. Er is slechts één brughelft beschikbaar voor verkeer in beide richtingen." "We hadden verwacht dat er veel hinder zou zijn in Kraainem, maar dat er op de E314 zo'n lange wachttijden zouden zijn, zagen we toch niet aankomen", zegt hij nog. Beeckman voegt nog toe dat de werken op de E40 in Zwijnaarde voor minder hinder zorgen dan verwacht: daar zijn wachttijden van maximaal een kwartier. Het verkeer dat van Limburg naar Gent wil, kan best via Antwerpen rijden, aldus Beeckman. "Het pendelverkeer vanuit Aarschot naar Leuven en Brussel kijkt de komende dagen best de kat uit de boom", voegt hij nog toe. "We verwachten dat vandaag de ergste dag zal zijn, omdat de mensen nog moeten wennen aan het feit dat er werken zijn." Bovendien kan de trein een goed alternatief zijn, besluit de woordvoerder. (Belga)