Fairebel werd in 2010 gelanceerd naar aanleiding van de crisis in de landbouwsector. "Voor elke liter melk verkocht onder de naam Fairebel gaat 10 cent rechtstreeks in de kas van de coöperatie. Het ingezamelde bedrag wordt elk jaar eerlijk herverdeeld tussen de deelnemende leden, ongeacht de omvang van hun exploitatie", stelt Faircoop. Ongeveer 400 landbouwers in Vlaanderen en Wallonië zijn aangesloten bij de coöperatie. De verkoop van de Fairebel-producten zit in een stijgende lijn, zegt Vandenhaute. "Het is moeilijker om de consumenten te bereiken zonder de promotiebudgetten van grote spelers als Nestlé of Danone. Eens de klanten het label leren kennen, beseffen ze wel dat ze zo de landbouwers zelf kunnen steunen." (VIM)

Fairebel werd in 2010 gelanceerd naar aanleiding van de crisis in de landbouwsector. "Voor elke liter melk verkocht onder de naam Fairebel gaat 10 cent rechtstreeks in de kas van de coöperatie. Het ingezamelde bedrag wordt elk jaar eerlijk herverdeeld tussen de deelnemende leden, ongeacht de omvang van hun exploitatie", stelt Faircoop. Ongeveer 400 landbouwers in Vlaanderen en Wallonië zijn aangesloten bij de coöperatie. De verkoop van de Fairebel-producten zit in een stijgende lijn, zegt Vandenhaute. "Het is moeilijker om de consumenten te bereiken zonder de promotiebudgetten van grote spelers als Nestlé of Danone. Eens de klanten het label leren kennen, beseffen ze wel dat ze zo de landbouwers zelf kunnen steunen." (VIM)