De opmars van hybride wagens is al een tijdje aan de gang. Tijdens de eerste twee maanden van dit jaar vertegenwoordigden gewone hybrides 15,4 procent van de ingeschreven nieuwe wagens en plug-inhybrides 9,5 procent, samen goed voor net geen kwart (24,9 procent) van de nieuwe wagens. In dezelfde periode een jaar eerder bedroeg het marktaandeel van alle hybrides samen nog maar 12,2 procent. De verklaring voor de stijging is volgens Traxio dat hybride bedrijfswagens sinds begin vorig jaar fiscaal aantrekkelijker zijn. Ook elektrische wagens blijven een opmars kennen. Hun marktaandeel bij de nieuwe inschrijvingen ligt dit jaar al op 3 procent, tegenover 1,6 procent tijdens de eerste twee manden van 2020. Ondertussen daalt het aandeel van bezinewagens in de nieuwe inschrijvingen tot 45,9 procent (tegenover 54,6 procent vorig jaar) en dat van dieselwagens zelfs tot 25,4 procent (vorig jaar 30,9 procent). Het al erg beperkte aandeel van auto's op aardgas zakte nog wat verder weg van 0,6 naar 0,4 procent. In vergelijking met de eerste twee maanden van vorig jaar - nog voor het coronavirus een grote impact had in ons land - is er dit jaar wel een kwart minder inschrijvingen van nieuwe wagens. (Belga)

De opmars van hybride wagens is al een tijdje aan de gang. Tijdens de eerste twee maanden van dit jaar vertegenwoordigden gewone hybrides 15,4 procent van de ingeschreven nieuwe wagens en plug-inhybrides 9,5 procent, samen goed voor net geen kwart (24,9 procent) van de nieuwe wagens. In dezelfde periode een jaar eerder bedroeg het marktaandeel van alle hybrides samen nog maar 12,2 procent. De verklaring voor de stijging is volgens Traxio dat hybride bedrijfswagens sinds begin vorig jaar fiscaal aantrekkelijker zijn. Ook elektrische wagens blijven een opmars kennen. Hun marktaandeel bij de nieuwe inschrijvingen ligt dit jaar al op 3 procent, tegenover 1,6 procent tijdens de eerste twee manden van 2020. Ondertussen daalt het aandeel van bezinewagens in de nieuwe inschrijvingen tot 45,9 procent (tegenover 54,6 procent vorig jaar) en dat van dieselwagens zelfs tot 25,4 procent (vorig jaar 30,9 procent). Het al erg beperkte aandeel van auto's op aardgas zakte nog wat verder weg van 0,6 naar 0,4 procent. In vergelijking met de eerste twee maanden van vorig jaar - nog voor het coronavirus een grote impact had in ons land - is er dit jaar wel een kwart minder inschrijvingen van nieuwe wagens. (Belga)