Reizigers klagen dat ze een formulier van Ryanair invullen, maar dat hun vluchtnummer vervolgens geweigerd wordt. Ze krijgen de terugbetaling dus niet geregeld. Gevraagd om uitleg bij de persdienst van de Ierse luchtvaartmaatschappij, klinkt het dat er "momenteel geen mediavragen worden beantwoord". Volgens consumentenorganisatie Test-Aankoop loopt het bij verschillende luchtvaartmaatschappijen moeizaam. "We zien dat meerdere luchtvaartmaatschappijen dralen om zelf hun vluchten te annuleren", zegt woordvoerder Simon November. "We denken dat de maatschappijen speculeren omdat ze geen terugbetaling van het ticket verschuldigd zijn wanneer de consument zelf annuleert." Test-Aankoop heeft verschillende luchtvaartmaatschappijen een brief gestuurd om hen te wijzen op de rechten van de consument. Brussels Airlines krijgt wel een pluim van Test-Aankoop, als "een van de weinigen die wel duidelijk is en alles annuleert vanaf 21 maart". De consumentenorganisatie zegt begrip te hebben voor de moeilijke situatie waarin de luchtvaartmaatschappijen terechtgekomen zijn, en ze vindt dat consumenten aangemoedigd kunnen worden om vouchers aan te nemen of hun vlucht uit te stellen. "Maar een terugbetaling moet altijd kunnen", luidt het. (Belga)

Reizigers klagen dat ze een formulier van Ryanair invullen, maar dat hun vluchtnummer vervolgens geweigerd wordt. Ze krijgen de terugbetaling dus niet geregeld. Gevraagd om uitleg bij de persdienst van de Ierse luchtvaartmaatschappij, klinkt het dat er "momenteel geen mediavragen worden beantwoord". Volgens consumentenorganisatie Test-Aankoop loopt het bij verschillende luchtvaartmaatschappijen moeizaam. "We zien dat meerdere luchtvaartmaatschappijen dralen om zelf hun vluchten te annuleren", zegt woordvoerder Simon November. "We denken dat de maatschappijen speculeren omdat ze geen terugbetaling van het ticket verschuldigd zijn wanneer de consument zelf annuleert." Test-Aankoop heeft verschillende luchtvaartmaatschappijen een brief gestuurd om hen te wijzen op de rechten van de consument. Brussels Airlines krijgt wel een pluim van Test-Aankoop, als "een van de weinigen die wel duidelijk is en alles annuleert vanaf 21 maart". De consumentenorganisatie zegt begrip te hebben voor de moeilijke situatie waarin de luchtvaartmaatschappijen terechtgekomen zijn, en ze vindt dat consumenten aangemoedigd kunnen worden om vouchers aan te nemen of hun vlucht uit te stellen. "Maar een terugbetaling moet altijd kunnen", luidt het. (Belga)