Ketnetters kunnen ook dit jaar een Kom op tegen Kanker-pet kopen, die pimpen en "hun pet opzetten tegen kanker". Wie een petpakket koopt, steunt kinderen met kanker en hun families. Elk pakket bevat een kinderpet, een krijtstift en een wisdoekje. De actie wordt ondersteund met het campagnelied 'Lievelingskamp' van De KetnetBand gezongen door Sien, Maureen en Elindo, de boegbeelden van de actie. Op vrijdag 21 mei roepen Ketnet en Kom op tegen Kanker zoveel mogelijk kinderen op om met de pet op naar school te gaan, als teken van solidariteit. Ketnet wordt op die dag opnieuw voor de gelegenheid Petnet en doopt die dag om tot Petnetdag. "In Vlaanderen krijgen jaarlijks bijna 42.000 mensen te horen dat ze kanker hebben. Dat zijn er bijna 114 per dag. Of bijna vijf per uur. In elke klas zit dus wel een kind dat kanker van dichtbij meemaakt. Dat kind zit vaak met vragen. Via deze campagne willen we kanker voor kinderen bespreekbaar maken, thuis en in de klas", zegt Annemie Gulickx, netmanager van Ketnet. (Belga)

Ketnetters kunnen ook dit jaar een Kom op tegen Kanker-pet kopen, die pimpen en "hun pet opzetten tegen kanker". Wie een petpakket koopt, steunt kinderen met kanker en hun families. Elk pakket bevat een kinderpet, een krijtstift en een wisdoekje. De actie wordt ondersteund met het campagnelied 'Lievelingskamp' van De KetnetBand gezongen door Sien, Maureen en Elindo, de boegbeelden van de actie. Op vrijdag 21 mei roepen Ketnet en Kom op tegen Kanker zoveel mogelijk kinderen op om met de pet op naar school te gaan, als teken van solidariteit. Ketnet wordt op die dag opnieuw voor de gelegenheid Petnet en doopt die dag om tot Petnetdag. "In Vlaanderen krijgen jaarlijks bijna 42.000 mensen te horen dat ze kanker hebben. Dat zijn er bijna 114 per dag. Of bijna vijf per uur. In elke klas zit dus wel een kind dat kanker van dichtbij meemaakt. Dat kind zit vaak met vragen. Via deze campagne willen we kanker voor kinderen bespreekbaar maken, thuis en in de klas", zegt Annemie Gulickx, netmanager van Ketnet. (Belga)