De werken aan dat station moesten normaal gezien in 2015 afgerond zijn, maar staan vandaag voor 2023 geprogrammeerd, dus liefst acht jaar later. De budgetten gingen intussen ook door het dak. Eerst was sprake van 37 miljoen euro, maar nu gaat het om 324 miljoen euro, zonder dat de oorspronkelijke aanbesteding werd herzien, zo bracht de RTBF in december vorig jaar uit. "Elke euro moet goed worden geïnvesteerd om onze ambities op het vlak van spoormobiliteit waar te maken", stelde auteur Nicolas Parent (Ecolo). (Belga)

De werken aan dat station moesten normaal gezien in 2015 afgerond zijn, maar staan vandaag voor 2023 geprogrammeerd, dus liefst acht jaar later. De budgetten gingen intussen ook door het dak. Eerst was sprake van 37 miljoen euro, maar nu gaat het om 324 miljoen euro, zonder dat de oorspronkelijke aanbesteding werd herzien, zo bracht de RTBF in december vorig jaar uit. "Elke euro moet goed worden geïnvesteerd om onze ambities op het vlak van spoormobiliteit waar te maken", stelde auteur Nicolas Parent (Ecolo). (Belga)