Tijdens het rijden met de virtual reality bril moeten de jongeren proberen geen blikjes bier te raken, want bij iedere botsing neemt het alcoholpromillage toe. Dat kan onder meer leiden tot een verstoring van het reactievermogen. SLim staat voor Safe Limburg en startte in 2006. In minstens drie Limburgse politiezones worden ieder weekend controles gehouden op alcohol, drugs en snelheid. Omdat alcohol en drugs achter het stuur een probleem blijven, drong een nieuwe bewustwordingscampagne zich op. "Uit de praktijk bleek immers dat vooral jonge mensen tussen 16 en 28 jaar de SLim-campagne niet kennen. Daarom is in mei dit jaar de campagne "Laat je niet Jossen, wees SLim" gelanceerd om de jongeren wakker te schudden. Jongeren bereik je niet via een wekelijks berichtje in de krant. Repressief met het vingertje zwaaien helpt ook niet. Daarom kozen we voor een ludieke sociale media campagne die naar Pukkelpop toe opgevoerd werd", aldus Vandenhove. Pukkelpoppers kunnen zich op de weide een neptattoo laten zetten met daarop cartoons met vier animatiefiguurtjes, ontworpen door illustrator Wouter Schildermans, ook bekend als Mr Melvin. Dat gaat van "Zat Varken", "Stoned als een garnaal" en "Zatte kip" tot "Apestoned". Jongeren vonden donderdag vlotjes de weg naar de SLim-stand. Er werden al meer dan 1.500 neptattoos geplaatst. "Jongeren zoeken best alternatieven zoals de Pukkelpopbussen, die er op initiatief van de provincie zijn gekomen. In het najaar gaat deze campagne de boer op naar de Limburgse gemeenten en scholen. Een virtueel verkeerspark is een van de ideeën," besluit Vandenhove. (Belga)

Tijdens het rijden met de virtual reality bril moeten de jongeren proberen geen blikjes bier te raken, want bij iedere botsing neemt het alcoholpromillage toe. Dat kan onder meer leiden tot een verstoring van het reactievermogen. SLim staat voor Safe Limburg en startte in 2006. In minstens drie Limburgse politiezones worden ieder weekend controles gehouden op alcohol, drugs en snelheid. Omdat alcohol en drugs achter het stuur een probleem blijven, drong een nieuwe bewustwordingscampagne zich op. "Uit de praktijk bleek immers dat vooral jonge mensen tussen 16 en 28 jaar de SLim-campagne niet kennen. Daarom is in mei dit jaar de campagne "Laat je niet Jossen, wees SLim" gelanceerd om de jongeren wakker te schudden. Jongeren bereik je niet via een wekelijks berichtje in de krant. Repressief met het vingertje zwaaien helpt ook niet. Daarom kozen we voor een ludieke sociale media campagne die naar Pukkelpop toe opgevoerd werd", aldus Vandenhove. Pukkelpoppers kunnen zich op de weide een neptattoo laten zetten met daarop cartoons met vier animatiefiguurtjes, ontworpen door illustrator Wouter Schildermans, ook bekend als Mr Melvin. Dat gaat van "Zat Varken", "Stoned als een garnaal" en "Zatte kip" tot "Apestoned". Jongeren vonden donderdag vlotjes de weg naar de SLim-stand. Er werden al meer dan 1.500 neptattoos geplaatst. "Jongeren zoeken best alternatieven zoals de Pukkelpopbussen, die er op initiatief van de provincie zijn gekomen. In het najaar gaat deze campagne de boer op naar de Limburgse gemeenten en scholen. Een virtueel verkeerspark is een van de ideeën," besluit Vandenhove. (Belga)