De oproep naar de hulpdiensten kwam zondag omstreeks 17.30 uur vanuit een appartement in de Fik Guidonstraat in Sint-Agatha-Berrchem, waar een jonge vrouw onwel was geworden na het nemen van een bad. Toen de ambulanciers de flat betraden, trad hun CO-melder meteen in werking. De badkamer werd meteen verlucht en de jonge vrowu, die intussen het bewustzijn was verloren, werd onder begeleiding van een MUG-team naar het ziekenhuis gebracht. De toegesnelde brandweer stelde vast dat de CO-intoxicatie veroorzaakt was door de oude waterverwarmer in de badkamer. Die functioneerde op gas en de afvoer van de verbrandingsgassen bleek slecht te functioneren. Sibelga kwam ter plaatse om de brander te verzegelen. Hetzelfde gebeurde met de gasteller van het appartement, aangezien dat verwarmd werd met gasconvectoren. (Belga)

De oproep naar de hulpdiensten kwam zondag omstreeks 17.30 uur vanuit een appartement in de Fik Guidonstraat in Sint-Agatha-Berrchem, waar een jonge vrouw onwel was geworden na het nemen van een bad. Toen de ambulanciers de flat betraden, trad hun CO-melder meteen in werking. De badkamer werd meteen verlucht en de jonge vrowu, die intussen het bewustzijn was verloren, werd onder begeleiding van een MUG-team naar het ziekenhuis gebracht. De toegesnelde brandweer stelde vast dat de CO-intoxicatie veroorzaakt was door de oude waterverwarmer in de badkamer. Die functioneerde op gas en de afvoer van de verbrandingsgassen bleek slecht te functioneren. Sibelga kwam ter plaatse om de brander te verzegelen. Hetzelfde gebeurde met de gasteller van het appartement, aangezien dat verwarmd werd met gasconvectoren. (Belga)