Agcm startte de procedure al eind vorig jaar op, wegens "foute handelspraktijken". Ryanair zag zich genoodzaakt om tot eind oktober 2.100 vluchten af te gelasten wegens een pilotentekort. "Het ging dus om een probleem van organisatie en management, niet om een oorzaak waar men geen controle over heeft", stelt de concurrentie-autoriteit. Voor de periode tussen november en maart 2018 werden nog eens 18.000 vluchten geannuleerd. Agcm verwijt Ryanair vooral dat ze passagiers niet gewezen heeft op hun recht op financiële compensatie, zoals voorzien in de Europese regelgeving. Sinds februari paste Ryanair zijn gedrag wel aan, door informatie te verstrekken op zijn website en passagiers individueel te informeren, stelt Agcm vast. De boete valt dus lager uit dan gevreesd. (Belga)

Agcm startte de procedure al eind vorig jaar op, wegens "foute handelspraktijken". Ryanair zag zich genoodzaakt om tot eind oktober 2.100 vluchten af te gelasten wegens een pilotentekort. "Het ging dus om een probleem van organisatie en management, niet om een oorzaak waar men geen controle over heeft", stelt de concurrentie-autoriteit. Voor de periode tussen november en maart 2018 werden nog eens 18.000 vluchten geannuleerd. Agcm verwijt Ryanair vooral dat ze passagiers niet gewezen heeft op hun recht op financiële compensatie, zoals voorzien in de Europese regelgeving. Sinds februari paste Ryanair zijn gedrag wel aan, door informatie te verstrekken op zijn website en passagiers individueel te informeren, stelt Agcm vast. De boete valt dus lager uit dan gevreesd. (Belga)