Taxigebruikers kunnen hun mening kwijt over de taxichauffeurs, voertuigen, het traject, reserveringen, standplaatsen, communicatie, gebruikskenmerken en de toekomst. Naast het online tevredenheidsonderzoek worden begin 2012 nog eens 300 taxigebruikers ondervraagd aan verschillende standplaatsen. Daarna volgt nog een terreinonderzoek bij niet-gebruikers om te weten waarom ze geen beroep doen op taxi's. Momenteel zijn de taxi's goed voor 1 pct van de verplaatsingen in het Brussels gewest. Minister van Vervoer Grouwels wil dat cijfer omhoog. Terugkerende onderzoeken moeten de situatie op het terrein in kaart brengen. "Samen met de taxisector wil ik deze informatie gebruiken om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren", aldus Grouwels. De enquête is terug te vinden op www.mobielbrussel.be. Het invullen neemt 10 minuten in beslag en de gegevens worden anoniem verwerkt. Deelnemers maken kans op taxibonnen. (COR 939)

Taxigebruikers kunnen hun mening kwijt over de taxichauffeurs, voertuigen, het traject, reserveringen, standplaatsen, communicatie, gebruikskenmerken en de toekomst. Naast het online tevredenheidsonderzoek worden begin 2012 nog eens 300 taxigebruikers ondervraagd aan verschillende standplaatsen. Daarna volgt nog een terreinonderzoek bij niet-gebruikers om te weten waarom ze geen beroep doen op taxi's. Momenteel zijn de taxi's goed voor 1 pct van de verplaatsingen in het Brussels gewest. Minister van Vervoer Grouwels wil dat cijfer omhoog. Terugkerende onderzoeken moeten de situatie op het terrein in kaart brengen. "Samen met de taxisector wil ik deze informatie gebruiken om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren", aldus Grouwels. De enquête is terug te vinden op www.mobielbrussel.be. Het invullen neemt 10 minuten in beslag en de gegevens worden anoniem verwerkt. Deelnemers maken kans op taxibonnen. (COR 939)