Het callcenter wordt uitgebaat door IPG, een van de grootste contactcenters in België, dat vijf vestigingen telt in Leuven, Brussel, Antwerpen, Hasselt en Luik. "We werken al een heel aantal jaren met hen samen", zegt Benoit Ramacker, woordvoerder van het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken. "Toen de vogelgriep uitbrak in 2003 en 2004 hebben we vastgesteld dat we niet beschikten over een nationaal callcenter dat op elk moment binnen het uur kon opengaan om alle mogelijke vragen van de bevolking te beantwoorden. We hebben daarom een dergelijk project op poten gezet en werken daarvoor samen met IPG." Het callcenter over het coronavirus is op 30 januari opengegaan, zegt Danny Bormans, teammanager bij IPG. "De eerste dag zijn we gestart met 4 operatoren die tussen 08.00 uu en 18.00 uur bereikbaar waren, en die eerste dagen kregen we ook een beperkt aantal vragen. Sinds begin maart en de eerste besmettingen is dat gestegen naar 300 per dag en sinds vorige week zelfs naar 1.000 per dag. Vandaag, op zondag hebben we 50 operatoren in verschillende shifts, donderdag hadden we er 80 en waren we open tot middernacht." Burgers kunnen zowel via de infolijn hun vragen kwijt als via e-mail op info-coronavirus@health.fgov.be. (Belga)

Het callcenter wordt uitgebaat door IPG, een van de grootste contactcenters in België, dat vijf vestigingen telt in Leuven, Brussel, Antwerpen, Hasselt en Luik. "We werken al een heel aantal jaren met hen samen", zegt Benoit Ramacker, woordvoerder van het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken. "Toen de vogelgriep uitbrak in 2003 en 2004 hebben we vastgesteld dat we niet beschikten over een nationaal callcenter dat op elk moment binnen het uur kon opengaan om alle mogelijke vragen van de bevolking te beantwoorden. We hebben daarom een dergelijk project op poten gezet en werken daarvoor samen met IPG." Het callcenter over het coronavirus is op 30 januari opengegaan, zegt Danny Bormans, teammanager bij IPG. "De eerste dag zijn we gestart met 4 operatoren die tussen 08.00 uu en 18.00 uur bereikbaar waren, en die eerste dagen kregen we ook een beperkt aantal vragen. Sinds begin maart en de eerste besmettingen is dat gestegen naar 300 per dag en sinds vorige week zelfs naar 1.000 per dag. Vandaag, op zondag hebben we 50 operatoren in verschillende shifts, donderdag hadden we er 80 en waren we open tot middernacht." Burgers kunnen zowel via de infolijn hun vragen kwijt als via e-mail op info-coronavirus@health.fgov.be. (Belga)