Bedoeling van de campagne is om lezers ook tijdens luwe periodes - zonder boekenbeurs - naar de boekhandel te lokken. Een eerste campagnemoment komt er al in de zomer, wanneer volgens Gatz 'massaal' kortingcheques zullen worden uitgedeeld. Doelgroep zijn de zogenaamde 'light readers', de niet-reguliere kopers. Bij het begin van het nieuwe schooljaar wordt de focus dan verlegd naar kinderen en jongeren. In het voorjaar van 2019 komt er een 'Maand van de boekhandel'. De winkels krijgen financiële steun om evenementen te organiseren die hun zaak in de kijker plaatsen en de boekenverkoop vooruit helpen. De commerciële spelers in het vak krijgen via sectorvereniging Boek.be de organisatie van de campagne in handen. Zij moeten zorgen voor een meetbare impact op de verkoop. De ambitie wordt gelegd op 25.000 extra bezoekers voor de boekenwinkels tegen eind volgend jaar en een verkoop die 5 procent hoger ligt. (Belga)

Bedoeling van de campagne is om lezers ook tijdens luwe periodes - zonder boekenbeurs - naar de boekhandel te lokken. Een eerste campagnemoment komt er al in de zomer, wanneer volgens Gatz 'massaal' kortingcheques zullen worden uitgedeeld. Doelgroep zijn de zogenaamde 'light readers', de niet-reguliere kopers. Bij het begin van het nieuwe schooljaar wordt de focus dan verlegd naar kinderen en jongeren. In het voorjaar van 2019 komt er een 'Maand van de boekhandel'. De winkels krijgen financiële steun om evenementen te organiseren die hun zaak in de kijker plaatsen en de boekenverkoop vooruit helpen. De commerciële spelers in het vak krijgen via sectorvereniging Boek.be de organisatie van de campagne in handen. Zij moeten zorgen voor een meetbare impact op de verkoop. De ambitie wordt gelegd op 25.000 extra bezoekers voor de boekenwinkels tegen eind volgend jaar en een verkoop die 5 procent hoger ligt. (Belga)