De actie, die de spierziekte onder de aandacht wil brengen en vooral op het internet uitgroeide tot een hype, komt voor de ALS Liga als een geschenk uit de hemel. Nooit eerder in het bijna twintigjarige bestaan van de vzw kende een actie een dergelijke verspreiding en omvang.

Vijftien keer meer opbrengst dan vorig jaar

Ter vergelijking: in dezelfde periode vorig jaar - van 12 tot 31 augustus - werd zo'n vijftien keer minder opgehaald. Toen bedroeg de fondsenwerving 8.000 euro.

Toch doen andere landen nog beter. In Nederland werd maar liefst één miljoen binnengerijfd. (Belga/MI)

De actie, die de spierziekte onder de aandacht wil brengen en vooral op het internet uitgroeide tot een hype, komt voor de ALS Liga als een geschenk uit de hemel. Nooit eerder in het bijna twintigjarige bestaan van de vzw kende een actie een dergelijke verspreiding en omvang. Vijftien keer meer opbrengst dan vorig jaarTer vergelijking: in dezelfde periode vorig jaar - van 12 tot 31 augustus - werd zo'n vijftien keer minder opgehaald. Toen bedroeg de fondsenwerving 8.000 euro. Toch doen andere landen nog beter. In Nederland werd maar liefst één miljoen binnengerijfd. (Belga/MI)