De motorrijders kwamen van over heel het land afgezakt naar Brussel. Ondanks de regen was de opkomst nog talrijk. Om 14.30 uur gingen ze van start op het Sint-Lambertusplein in de buurt van het Atomium. De stoet van motards trok van daaruit richting de kleine ring van Brussel om dan in de Wetstraat nabij het Jubelpark te eindigen. Met het nodige getoeter en ronkende motoren protesteren de motorrijders tegen de invoering van technische controles op motoren. Volgens een Europese richtlijn zou die vanaf januari 2022 verplicht zijn. De motorrijders argumenteren dat ze hun tweewielers al met veel zorg behandelen, omdat net hun veiligheid daarvan afhangt. Ze zouden liever wegen in betere staat zien. De Europese richtlijn voorziet dat alle scooters en motoren die vier jaar of ouder zijn, elke twee jaar een technische keuring moeten ondergaan. Ook wordt een technische keuring verplicht als een scooter of motor wordt doorverkocht, of na een ongeval. Volgens de EU zou dat het aantal ongevallen dat veroorzaakt wordt door een slecht onderhoud doen afnemen. Ook de strijd tegen de milieuvervuiling en lawaaioverlast worden aangehaald als motivatie voor de maatregel. (Belga)

De motorrijders kwamen van over heel het land afgezakt naar Brussel. Ondanks de regen was de opkomst nog talrijk. Om 14.30 uur gingen ze van start op het Sint-Lambertusplein in de buurt van het Atomium. De stoet van motards trok van daaruit richting de kleine ring van Brussel om dan in de Wetstraat nabij het Jubelpark te eindigen. Met het nodige getoeter en ronkende motoren protesteren de motorrijders tegen de invoering van technische controles op motoren. Volgens een Europese richtlijn zou die vanaf januari 2022 verplicht zijn. De motorrijders argumenteren dat ze hun tweewielers al met veel zorg behandelen, omdat net hun veiligheid daarvan afhangt. Ze zouden liever wegen in betere staat zien. De Europese richtlijn voorziet dat alle scooters en motoren die vier jaar of ouder zijn, elke twee jaar een technische keuring moeten ondergaan. Ook wordt een technische keuring verplicht als een scooter of motor wordt doorverkocht, of na een ongeval. Volgens de EU zou dat het aantal ongevallen dat veroorzaakt wordt door een slecht onderhoud doen afnemen. Ook de strijd tegen de milieuvervuiling en lawaaioverlast worden aangehaald als motivatie voor de maatregel. (Belga)