"Het toerisme behoort tot de sectoren die het zwaarst getroffen zijn door de crisis die we meemaken. De Brusselse regering nam de voorbije maanden allerlei economische maatregelen om die sector te ondersteunen", verduidelijkt minister-president Rudi Vervoort. "Nu de zomer nadert, is de heropstart van groot belang. Visit.brussels legt in samenwerking met ruim 200 partners vandaag een plan voor dat meerdere facetten omvat en dat gesteund wordt door mijn regering. Dat plan moet Brussel niet alleen aantrekkelijker en ontspannender maken voor de Brusselaars en voor alle bezoekers, maar voorziet ook in de broodnodige ondersteuning voor de horeca-, de cultuur- en de eventsector." Het herstelplan is opgebouwd rond zes strategische assen. De eerste as draait rond het aantrekken van plaatselijke bezoekers en mensen uit de naburige regio's. Hiervoor worden enkele communicatiecampagnes gelanceerd om Brussel op de kaart te zetten als Europese hub voor hybride meetings, om Brussel te promoten als bestemming, of om het Brussels Health Safety Label bekend te maken en de gelabelde partners te promoten. Binnen- en buitenlandse influencers zullen Brusselse culturele plekken en events in de kijker plaatsen. In totaal gaat hier zo'n 1,75 miljoen euro naar uit. De tweede as richt zich op het opkrikken van het aanbod, met de promotie van zomerevenementen die buiten plaatsvinden, van de Brusselse gastronomie, kunst en cultuur in openbare ruimten. De meest opvallende maatregel is gericht op toeristen met de lancering van 100.000 cadeaucheques ter waarde van 40 euro. Wie zo'n voucher downloadt, kan voordelig terecht bij een hele reeks toeristische en culturele partners: musea, toeristische attracties, officieel erkende logies, de gidsenverenigingen en events. Het gaat om een ruggensteun van zo'n vier miljoen euro. De overige strategische assen draaien rond financiële steun voor het herstel van de sector (met twee fondsen van in totaal één miljoen euro voor de uitbouw van een duurzaam inclusief toerisme en voor steun voor digitale oplossingen), de versnelde digitale transformatie, duurzaamheid, en kennis en knowhow bij de partners. Het herstelplan 2021 van visit.brussels heeft een budgettaire impact van 7,6 miljoen euro, waarvan 1,6 miljoen op rekening komt van visit.brussels. De overige 6 miljoen zijn bijkomende middelen. (Belga)

"Het toerisme behoort tot de sectoren die het zwaarst getroffen zijn door de crisis die we meemaken. De Brusselse regering nam de voorbije maanden allerlei economische maatregelen om die sector te ondersteunen", verduidelijkt minister-president Rudi Vervoort. "Nu de zomer nadert, is de heropstart van groot belang. Visit.brussels legt in samenwerking met ruim 200 partners vandaag een plan voor dat meerdere facetten omvat en dat gesteund wordt door mijn regering. Dat plan moet Brussel niet alleen aantrekkelijker en ontspannender maken voor de Brusselaars en voor alle bezoekers, maar voorziet ook in de broodnodige ondersteuning voor de horeca-, de cultuur- en de eventsector." Het herstelplan is opgebouwd rond zes strategische assen. De eerste as draait rond het aantrekken van plaatselijke bezoekers en mensen uit de naburige regio's. Hiervoor worden enkele communicatiecampagnes gelanceerd om Brussel op de kaart te zetten als Europese hub voor hybride meetings, om Brussel te promoten als bestemming, of om het Brussels Health Safety Label bekend te maken en de gelabelde partners te promoten. Binnen- en buitenlandse influencers zullen Brusselse culturele plekken en events in de kijker plaatsen. In totaal gaat hier zo'n 1,75 miljoen euro naar uit. De tweede as richt zich op het opkrikken van het aanbod, met de promotie van zomerevenementen die buiten plaatsvinden, van de Brusselse gastronomie, kunst en cultuur in openbare ruimten. De meest opvallende maatregel is gericht op toeristen met de lancering van 100.000 cadeaucheques ter waarde van 40 euro. Wie zo'n voucher downloadt, kan voordelig terecht bij een hele reeks toeristische en culturele partners: musea, toeristische attracties, officieel erkende logies, de gidsenverenigingen en events. Het gaat om een ruggensteun van zo'n vier miljoen euro. De overige strategische assen draaien rond financiële steun voor het herstel van de sector (met twee fondsen van in totaal één miljoen euro voor de uitbouw van een duurzaam inclusief toerisme en voor steun voor digitale oplossingen), de versnelde digitale transformatie, duurzaamheid, en kennis en knowhow bij de partners. Het herstelplan 2021 van visit.brussels heeft een budgettaire impact van 7,6 miljoen euro, waarvan 1,6 miljoen op rekening komt van visit.brussels. De overige 6 miljoen zijn bijkomende middelen. (Belga)