Uit het onderzoek dat gevoerd werd door Randstad Research bij 1.000 studenten blijkt dat het loon dat ze ermee kunnen verdienen voor de studenten het belangrijkste criterium is bij hun keuze voor een studentenjob. Slechts 52 procent van de studenten kiest een bijbaan in functie van hun studies. Hierdoor laten ze volgens Randstad enorme kansen liggen. "Jongeren die kunnen aantonen dat ze al ervaring hebben opgedaan die in het verlengde ligt van hun studies betreden de arbeidsmarkt met een serieuze streep voor op hun concurrenten", zegt Wim Van der Linden, woordvoerder van Randstad. Maar ook bedrijven onderschatten het potentieel van studenten. "Bedrijven spenderen enorme bedragen aan recruteringscampagnes maar laten de jobstudenten die ze jaarlijks over de vloer krijgen wegglippen. Nochtans zijn zij hét kanaal bij uitstek om toekomstige werknemers aan te trekken, te evalueren en een duurzame relatie met hen op te bouwen." Slechts 35 procent van de studenten ziet het bedrijf waar ze een studentenjob deden als potentieel toekomstige werkgever na hun studies. Randstad Young Talents helpt jongeren aan een studierelevante bijbaan. In 2021 werden reeds 850 studenten op die manier aan een job geholpen. "Als werkgever bereik je de jonge potentials voordat deze op de radarschermen van andere werkgevers komen", besluit Vivian Roks, Innovation Lead bij Randstad. "Je kunt ze leren kennen, kijken of ze passen in je organisatie en ze binden." (Belga)

Uit het onderzoek dat gevoerd werd door Randstad Research bij 1.000 studenten blijkt dat het loon dat ze ermee kunnen verdienen voor de studenten het belangrijkste criterium is bij hun keuze voor een studentenjob. Slechts 52 procent van de studenten kiest een bijbaan in functie van hun studies. Hierdoor laten ze volgens Randstad enorme kansen liggen. "Jongeren die kunnen aantonen dat ze al ervaring hebben opgedaan die in het verlengde ligt van hun studies betreden de arbeidsmarkt met een serieuze streep voor op hun concurrenten", zegt Wim Van der Linden, woordvoerder van Randstad. Maar ook bedrijven onderschatten het potentieel van studenten. "Bedrijven spenderen enorme bedragen aan recruteringscampagnes maar laten de jobstudenten die ze jaarlijks over de vloer krijgen wegglippen. Nochtans zijn zij hét kanaal bij uitstek om toekomstige werknemers aan te trekken, te evalueren en een duurzame relatie met hen op te bouwen." Slechts 35 procent van de studenten ziet het bedrijf waar ze een studentenjob deden als potentieel toekomstige werkgever na hun studies. Randstad Young Talents helpt jongeren aan een studierelevante bijbaan. In 2021 werden reeds 850 studenten op die manier aan een job geholpen. "Als werkgever bereik je de jonge potentials voordat deze op de radarschermen van andere werkgevers komen", besluit Vivian Roks, Innovation Lead bij Randstad. "Je kunt ze leren kennen, kijken of ze passen in je organisatie en ze binden." (Belga)