Zes op de tien ondernemers loopt niet warm voor een kilometerheffing voor personenwagens. Maar als een kilometerheffing de files zou verminderen, is de helft van de ondernemers er wel voor te vinden. "België is één van de meest filegevoelige landen van Europa", klinkt het bij de ondernemersorganisatie. "De impact van al dat fileleed is groot voor bedrijven. Hoe meer files, hoe meer economische schade. Het is dan ook niet onlogisch dat ondernemers zich kunnen scharen achter een kilometerheffing voor personenwagens als die de files zouden kunnen oplossen of verminderen." Unizo pleit er wel voor om de kilometerheffing niet zo maar in te voeren, en vraagt onder andere om bij een proefproject de economische effecten in kaart te brengen. (Belga)

Zes op de tien ondernemers loopt niet warm voor een kilometerheffing voor personenwagens. Maar als een kilometerheffing de files zou verminderen, is de helft van de ondernemers er wel voor te vinden. "België is één van de meest filegevoelige landen van Europa", klinkt het bij de ondernemersorganisatie. "De impact van al dat fileleed is groot voor bedrijven. Hoe meer files, hoe meer economische schade. Het is dan ook niet onlogisch dat ondernemers zich kunnen scharen achter een kilometerheffing voor personenwagens als die de files zouden kunnen oplossen of verminderen." Unizo pleit er wel voor om de kilometerheffing niet zo maar in te voeren, en vraagt onder andere om bij een proefproject de economische effecten in kaart te brengen. (Belga)