Helemaal Knack

Met het Knack-pakket met Knack, Knack Weekend en Knack Focus bent u ‘Helemaal Knack’.

Knack lanceert een nieuwe slogan: ‘Helemaal Knack’. Waar staat die voor?

Kris Nelissen (communicatie- en promotiemanager Knack): Het Knack-pakket bestaat uit een Knack, Knack Weekend en Knack Focus, met elk eigen onderwerpen en specifieke lezersprofielen en tot voor kort ook met een eigen imago. Maar uit ons lezersonderzoek is gebleken dat de Knack-lezer iemand is met een brede kijk, die zelf bepaalt hoe en wanneer hij welke informatie wil lezen. Hij laat zich niet betuttelen.

Toen Bowling met het voorstel kwam om onze lezer een compliment te geven – juist omdat hij niet in één vakje is te steken, maar ‘Helemaal Knack’ is – voelden we onmiddellijk dat we hiermee ons overkoepelende verhaal konden vertellen. Soms is onze Knack-lezer immers geïnteresseerd in politiek, dan in mode en design, vervolgens in wetenschap om zich daarna terug te verdiepen in de actualiteit of zich te ontspannen met een boek en een goed glas wijn, beide gevonden dankzij Knack.

Vanwaar de lange radiospot voor ‘Helemaal Knack’?

Kris Nelissen: De radiospot belichaamt onze filosofie. ‘Helemaal Knack’ verdient een radioblok dat helemaal aan Knack is gewijd. Het is een spot van 200″. Een unicum, maar wel een hele uitdaging om zoiets boeiend te houden. Een Knack-lezer neemt de luisteraar via connotaties mee doorheen zijn gedachten en interesses. Om te concluderen dat het antwoord op maatschappelijke of andere vragen steeds afhangt van de context. Dankzij subtiele overgangen gaat de Knack-lezer doorheen de drie leefwerelden, de drie magazines, die het Knack-pakket vertegenwoordigen.

In de printcampagne wordt uitgepakt met Knacklezers.

Kris Nelissen: In de campagne zien we telkens een andere Knack-lezer, geen modellen maar echte lezers, die gefotografeerd werden tijdens echte Knack-momenten. De foto’s werden genomen door steeds verschillende, jonge, talentvolle fotografen met elk hun eigen stijl. Voor deze printcampagne wilden we werken met mensen die niet in vakjes te stoppen zijn.

Zo werden de verschillende teksten niet geschreven door de klassieke copywriters, maar door mensen die elk op hun eigen manier met taal en het vertellen van verhalen bezig zijn: een radiomaker, een auteur en een song writer. Belangrijk is dat de teksten de gewone marketingslogans overstijgen en dat ze geen ‘praatje bij een plaatje’ worden, maar dat ze inspireren en bovendien de bestaande Knack-lezers een compliment geven. ‘Helemaal Knack’ wordt zo een ‘state of mind’.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content