In 2016 ontving het meldpunt 1712 in totaal 4.596 oproepen. Maar uit een analyse van de belpatronen blijkt dat er ook veel oproepen buiten de openingsuren van het meldpunt gebeuren. Het gaat om niet minder dan om en bij de 2.000 oproepen gedurende een periode van 4 maanden. Volgens CD&V-politica Schryvers bewijzen de cijfers de nood aan een uitbreiding van het meldpunt. Momenteel loopt er een evaluatie van het meldpunt met het oog op een versterking. Er wordt onder meer bekeken hoe de toegankelijkheid kan worden verhoogd. Vorig jaar al werd de werking uitgebreid met een kindvriendelijke website. (Belga)

In 2016 ontving het meldpunt 1712 in totaal 4.596 oproepen. Maar uit een analyse van de belpatronen blijkt dat er ook veel oproepen buiten de openingsuren van het meldpunt gebeuren. Het gaat om niet minder dan om en bij de 2.000 oproepen gedurende een periode van 4 maanden. Volgens CD&V-politica Schryvers bewijzen de cijfers de nood aan een uitbreiding van het meldpunt. Momenteel loopt er een evaluatie van het meldpunt met het oog op een versterking. Er wordt onder meer bekeken hoe de toegankelijkheid kan worden verhoogd. Vorig jaar al werd de werking uitgebreid met een kindvriendelijke website. (Belga)