Het Deense A.P. Møller-Maersk, 's werelds grootste containervervoerder, meldt alle alternatieven voor de passage per schip door het Egyptische kanaal te overwegen. Ook De Duitse rederij Hapag-Lloyd onderzoekt op dit moment of het zin heeft om vaartuigen langs Afrika te laten varen, schrijft het bedrijf in een aparte verklaring. Elf schepen van A.P. Møller-Maersk hebben tot dusver last van de blokkade, waarvan er drie vastzitten in de file van schepen. Het hangt af van de duur van de opstopping of het mondiale distributienetwerk van het concern wordt getroffen, meldt het bedrijf. Hapag-Lloyd meldt dat vijf schepen last hebben van de opstopping in het Suezkanaal. Het Nederlandse baggerbedrijf Boskalis laat intussen weten dat het dagen tot weken kan duren eer de 'Ever Given' vlotgetrokken is. Het schip ligt vast als een "gestrande walvis", aldus topman Peter Berdowski. Boskalis is het moederbedrijf van Smit Salvage, het bedrijf dat aangesteld is door Evergreen Marine Corp om te helpen bij de werken. Het Taiwanese Evergreen Marine Corp is de exploitant van het schip, het Japanse bedrijf Shoei Kisen Kaisha is de eigenaar. (Belga)

Het Deense A.P. Møller-Maersk, 's werelds grootste containervervoerder, meldt alle alternatieven voor de passage per schip door het Egyptische kanaal te overwegen. Ook De Duitse rederij Hapag-Lloyd onderzoekt op dit moment of het zin heeft om vaartuigen langs Afrika te laten varen, schrijft het bedrijf in een aparte verklaring. Elf schepen van A.P. Møller-Maersk hebben tot dusver last van de blokkade, waarvan er drie vastzitten in de file van schepen. Het hangt af van de duur van de opstopping of het mondiale distributienetwerk van het concern wordt getroffen, meldt het bedrijf. Hapag-Lloyd meldt dat vijf schepen last hebben van de opstopping in het Suezkanaal. Het Nederlandse baggerbedrijf Boskalis laat intussen weten dat het dagen tot weken kan duren eer de 'Ever Given' vlotgetrokken is. Het schip ligt vast als een "gestrande walvis", aldus topman Peter Berdowski. Boskalis is het moederbedrijf van Smit Salvage, het bedrijf dat aangesteld is door Evergreen Marine Corp om te helpen bij de werken. Het Taiwanese Evergreen Marine Corp is de exploitant van het schip, het Japanse bedrijf Shoei Kisen Kaisha is de eigenaar. (Belga)