Op 22 maart 2013 werden drie nieuwe trajectcontrolesystemen ingehuldigd. Naast de bestaande trajectcontrole op het viaduct van Gentbrugge (richting Kortrijk) zijn in Vlaanderen nu nog drie identieke systemen in gebruik: op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere (richting Brussel), tussen Erpe-Mere en Wetteren (richting kust) en op de E17 op het viaduct van Gentbrugge (richting Antwerpen). Op de drie trajecten werden respectievelijk 6.632, 7.477 en 4.525 snelheidsovertredingen vastgesteld op één week tijd, van 22 maart 2013 8.00 uur tot 29 maart 8.00 uur. De hoogst gemeten gemiddelde snelheid werd vastgesteld op de E40 richting Brussel. Daar reed een bestuurder in de nacht van zondag op maandag met een gemiddelde snelheid van 202 kilometer per uur. Een trajectcontrole is een controlemethode die de gemiddelde snelheid van voertuigen tussen twee punten controleert. De controlesystemen worden met specifieke waarschuwingsborden in de omgeving van de controle aangekondigd. (LAN)

Op 22 maart 2013 werden drie nieuwe trajectcontrolesystemen ingehuldigd. Naast de bestaande trajectcontrole op het viaduct van Gentbrugge (richting Kortrijk) zijn in Vlaanderen nu nog drie identieke systemen in gebruik: op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere (richting Brussel), tussen Erpe-Mere en Wetteren (richting kust) en op de E17 op het viaduct van Gentbrugge (richting Antwerpen). Op de drie trajecten werden respectievelijk 6.632, 7.477 en 4.525 snelheidsovertredingen vastgesteld op één week tijd, van 22 maart 2013 8.00 uur tot 29 maart 8.00 uur. De hoogst gemeten gemiddelde snelheid werd vastgesteld op de E40 richting Brussel. Daar reed een bestuurder in de nacht van zondag op maandag met een gemiddelde snelheid van 202 kilometer per uur. Een trajectcontrole is een controlemethode die de gemiddelde snelheid van voertuigen tussen twee punten controleert. De controlesystemen worden met specifieke waarschuwingsborden in de omgeving van de controle aangekondigd. (LAN)