Sinds 1969 werden de telefoonboek Witte Gids en de bedrijvengids de Gouden Gids aan huis geleverd. De 52ste editie van de printversie van de Gouden Gids en de Witte Gids is nu de laatste. Gebruikers zullen voortaan enkel online op zoek kunnen gaan naar telefoonnummers, adresgegevens en openingsuren van winkels en zelfstandigen. Via de website wordt ook heel wat extra informatie aangeboden, zoals ratings en reviews, en kunnen de openingsuren aangepast worden. In 1999 startte FCR Media met goudengids.be en sinds 2010 boden ze actief de mogelijkheid aan gebruikers om online en telefonisch uit te schrijven voor de papieren boeken. Daardoor kon het bedrijf de oplage van de Gouden Gids en Witte Gids reduceren met 40 procent in één jaar. Uiteindelijk gingen in 2020 nog 700.000 papieren exemplaren de deur uit. "Hoewel de iconische Gouden Gids sinds 1969 al een deel van ons leven is, is die zeker in de laatste jaren steeds minder relevant geworden", aldus Maja Van der Borst, Head of Communication bij FCR Media. "We hebben dan ook besloten om de volledige focus te geven aan goudengids.be, met ondertussen al meer dan 4 miljoen zoekopdrachten per maand." De impact van het verdwijnen van de papieren gidsen op de werking van FCR Media is minimaal. Vrijgekomen werkkrachten zullen ingezet worden om het digitale verhaal van goudengids.be verder te ontwikkelen. Klanten van Gouden Gids hoeven zelf ook niets te doen, want de uitgever belooft hen een vlotte overgang van print naar online. (Belga)

Sinds 1969 werden de telefoonboek Witte Gids en de bedrijvengids de Gouden Gids aan huis geleverd. De 52ste editie van de printversie van de Gouden Gids en de Witte Gids is nu de laatste. Gebruikers zullen voortaan enkel online op zoek kunnen gaan naar telefoonnummers, adresgegevens en openingsuren van winkels en zelfstandigen. Via de website wordt ook heel wat extra informatie aangeboden, zoals ratings en reviews, en kunnen de openingsuren aangepast worden. In 1999 startte FCR Media met goudengids.be en sinds 2010 boden ze actief de mogelijkheid aan gebruikers om online en telefonisch uit te schrijven voor de papieren boeken. Daardoor kon het bedrijf de oplage van de Gouden Gids en Witte Gids reduceren met 40 procent in één jaar. Uiteindelijk gingen in 2020 nog 700.000 papieren exemplaren de deur uit. "Hoewel de iconische Gouden Gids sinds 1969 al een deel van ons leven is, is die zeker in de laatste jaren steeds minder relevant geworden", aldus Maja Van der Borst, Head of Communication bij FCR Media. "We hebben dan ook besloten om de volledige focus te geven aan goudengids.be, met ondertussen al meer dan 4 miljoen zoekopdrachten per maand." De impact van het verdwijnen van de papieren gidsen op de werking van FCR Media is minimaal. Vrijgekomen werkkrachten zullen ingezet worden om het digitale verhaal van goudengids.be verder te ontwikkelen. Klanten van Gouden Gids hoeven zelf ook niets te doen, want de uitgever belooft hen een vlotte overgang van print naar online. (Belga)