"Nu examens organiseren voor leerstof die leerlingen grotendeels zelfstandig en in uitzonderlijke omstandigheden moeten verwerken, erg fair is dat niet", vindt Raymonda Verdyck, afgevaardigd bestuurder van het GO! . "Permanente evaluatie kan even effectief zijn als examens, maar is veel meer gericht op het ondersteunen van het leerproces. Dat is zeker in deze periode belangrijk." Leerlingen die in juni de leerdoelen halen en positief beoordeeld worden door de klassenraad krijgen het A-attest en kunnen over naar het volgende jaar. Wanneer de klassenraad twijfelt, krijgt de leerling in juni nog niet meteen een B- of C-attest. "We moeten ook op dit vlak fair zijn en deze leerlingen de kans geven om de zomervakantie te benutten om bij te werken", zegt Verdyck. "Leerlingen verdienen een tweede kans." (Belga)

"Nu examens organiseren voor leerstof die leerlingen grotendeels zelfstandig en in uitzonderlijke omstandigheden moeten verwerken, erg fair is dat niet", vindt Raymonda Verdyck, afgevaardigd bestuurder van het GO! . "Permanente evaluatie kan even effectief zijn als examens, maar is veel meer gericht op het ondersteunen van het leerproces. Dat is zeker in deze periode belangrijk." Leerlingen die in juni de leerdoelen halen en positief beoordeeld worden door de klassenraad krijgen het A-attest en kunnen over naar het volgende jaar. Wanneer de klassenraad twijfelt, krijgt de leerling in juni nog niet meteen een B- of C-attest. "We moeten ook op dit vlak fair zijn en deze leerlingen de kans geven om de zomervakantie te benutten om bij te werken", zegt Verdyck. "Leerlingen verdienen een tweede kans." (Belga)