Dat meldt Infrabel, de infrastructuurbeheerder van de Belgische spoorwegen. De reizigers die nog op de trein zaten, ongeveer de helft van de oorspronkelijk ruim 800 passagiers, zijn opgevangen in het station van Leuven en konden daar overstappen op een andere trein.

De trein, die van Oostende op weg was naar Eupen, viel rond 16.30 uur stil door een defect aan de locomotief. Daardoor was ter plaatse een van de twee sporen versperd, zodat het treinverkeer tussen Leuven en Luik nog door kon. Korte tijd later moest ook het tweede spoor gesloten worden omdat de deuren van de stilstaande trein door de treinbegeleiders en de aangerukte brandweer geopend waren.

De treinen tussen Leuven en Luik moeten sindsdien omrijden, wat een vertraging oplevert. De helft van de passagiers op de getroffen trein kon in de loop van de vooravond overstappen op een andere trein, die ter hoogte van de eerste trein was gestopt, maar de andere helft moest wachten op een reservelocomotief die hen naar Leuven zou slepen.(Belga/AVE)

Dat meldt Infrabel, de infrastructuurbeheerder van de Belgische spoorwegen. De reizigers die nog op de trein zaten, ongeveer de helft van de oorspronkelijk ruim 800 passagiers, zijn opgevangen in het station van Leuven en konden daar overstappen op een andere trein. De trein, die van Oostende op weg was naar Eupen, viel rond 16.30 uur stil door een defect aan de locomotief. Daardoor was ter plaatse een van de twee sporen versperd, zodat het treinverkeer tussen Leuven en Luik nog door kon. Korte tijd later moest ook het tweede spoor gesloten worden omdat de deuren van de stilstaande trein door de treinbegeleiders en de aangerukte brandweer geopend waren. De treinen tussen Leuven en Luik moeten sindsdien omrijden, wat een vertraging oplevert. De helft van de passagiers op de getroffen trein kon in de loop van de vooravond overstappen op een andere trein, die ter hoogte van de eerste trein was gestopt, maar de andere helft moest wachten op een reservelocomotief die hen naar Leuven zou slepen.(Belga/AVE)