Het voertuig met tramnummer 1348 werd gebouwd door Les Ateliers Métallurgiques uit Nijvel en werd sinds 1963 bewaard. De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB gaf de tram een opknapbeurt in 1975 en nam hem in 1979 op in haar vloot van historische trams. Het voertuig werd in zijn originele staat hersteld in 1990, maar kon na al die jaren een nieuwe restauratiebeurt gebruiken. Het werd dankzij een gewestelijke subsidie uiteindelijk een grondige onderhoudsbeurt van een jaar bij Artérail, een bedrijf uit het Franse Nancy. De gele tram uit 1914, zijn reclamebord van Bieren Artois, het houten interieur en de waarschuwingsbordjes binnen zien er opnieuw piekfijn uit. Het Trammuseum biedt onderdak aan een grote verzameling oude trams, bussen, taxi's, dienstvoertuigen en verschillende voorwerpen die de geschiedenis van het openbaar vervoer illustreren, van het ontstaan tot de bouw van de metro. (Belga)

Het voertuig met tramnummer 1348 werd gebouwd door Les Ateliers Métallurgiques uit Nijvel en werd sinds 1963 bewaard. De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB gaf de tram een opknapbeurt in 1975 en nam hem in 1979 op in haar vloot van historische trams. Het voertuig werd in zijn originele staat hersteld in 1990, maar kon na al die jaren een nieuwe restauratiebeurt gebruiken. Het werd dankzij een gewestelijke subsidie uiteindelijk een grondige onderhoudsbeurt van een jaar bij Artérail, een bedrijf uit het Franse Nancy. De gele tram uit 1914, zijn reclamebord van Bieren Artois, het houten interieur en de waarschuwingsbordjes binnen zien er opnieuw piekfijn uit. Het Trammuseum biedt onderdak aan een grote verzameling oude trams, bussen, taxi's, dienstvoertuigen en verschillende voorwerpen die de geschiedenis van het openbaar vervoer illustreren, van het ontstaan tot de bouw van de metro. (Belga)