Oud-minister Tony Van Parys (CD&V) liet zich gewillig "sponsoren" door "Martens Pils". Schepen van Burgerlijke Stad Catharina Segers (Open Vld) liet zich het logo van "Deugniet" opkleven. De actievoerders zeggen dat ze tevergeefs het biermerk "Arabier" aan leden van de Vlaams Belangfractie probeerden te verpatsen. Een ordehandhaver liet zich wel "sponsoren" met een bieretiket van "Piraat". Met de stickeractie had het "comité Gentenaars Tegen Besparingen (GTB)" een boodschap. "We willen protesteren tegen de besparingen bij het openbaar vervoer en vooral tegen de beschamende oplossing die schepen Martine De Regge uit haar mouw schudde", aldus Frederik De Groeve (GTB). "Slechts een zeer kleine minderheid van de geschrapte diensten wordt gered, met middelen uit de private sector die absoluut geen garantie bieden voor de toekomst van het aanbod. Het huidige contract loopt al na anderhalf jaar af. De triomfantelijke houding van het stadsbestuur is volledig misplaatst." GTB wijst erop dat een belangrijk deel van het busaanbod is geschrapt en zegt niet opgezet te zijn met de voorgestelde oplossing. "Wij willen dit duidelijk maken door onze politici te confronteren met de toekomst die ze aan het creëren zijn." (KAV)

Oud-minister Tony Van Parys (CD&V) liet zich gewillig "sponsoren" door "Martens Pils". Schepen van Burgerlijke Stad Catharina Segers (Open Vld) liet zich het logo van "Deugniet" opkleven. De actievoerders zeggen dat ze tevergeefs het biermerk "Arabier" aan leden van de Vlaams Belangfractie probeerden te verpatsen. Een ordehandhaver liet zich wel "sponsoren" met een bieretiket van "Piraat". Met de stickeractie had het "comité Gentenaars Tegen Besparingen (GTB)" een boodschap. "We willen protesteren tegen de besparingen bij het openbaar vervoer en vooral tegen de beschamende oplossing die schepen Martine De Regge uit haar mouw schudde", aldus Frederik De Groeve (GTB). "Slechts een zeer kleine minderheid van de geschrapte diensten wordt gered, met middelen uit de private sector die absoluut geen garantie bieden voor de toekomst van het aanbod. Het huidige contract loopt al na anderhalf jaar af. De triomfantelijke houding van het stadsbestuur is volledig misplaatst." GTB wijst erop dat een belangrijk deel van het busaanbod is geschrapt en zegt niet opgezet te zijn met de voorgestelde oplossing. "Wij willen dit duidelijk maken door onze politici te confronteren met de toekomst die ze aan het creëren zijn." (KAV)