"In het hartje van de stad moet het bestemmingsverkeer absoluut voorrang krijgen", is te lezen op de website van het mobiliteitsplan. "Wie niet in de binnenstad moet zijn, zal niet langer het centrum met de wagen kunnen doorkruisen. Wie de binnenstad wel wil bereiken, zal de logische invalswegen en de binnenring (R40) moeten volgen." Behalve de zes sectoren in het gebied binnen de binnenring wordt het autovrij gebied in het centrum ook uitgebreid. Intelligent Mobiel, een actiegroep met daarin onder meer de Gentse N-VA, blijft de strijd tegen het circulatieplan verder zetten en heeft intussen voldoende handtekeningen verzameld voor een referendum met de vraag of "Gent en de Gentenaars beter worden van het circulatieplan". Vermoedelijk komt dat referendum er na de zomervakantie. (Belga)

"In het hartje van de stad moet het bestemmingsverkeer absoluut voorrang krijgen", is te lezen op de website van het mobiliteitsplan. "Wie niet in de binnenstad moet zijn, zal niet langer het centrum met de wagen kunnen doorkruisen. Wie de binnenstad wel wil bereiken, zal de logische invalswegen en de binnenring (R40) moeten volgen." Behalve de zes sectoren in het gebied binnen de binnenring wordt het autovrij gebied in het centrum ook uitgebreid. Intelligent Mobiel, een actiegroep met daarin onder meer de Gentse N-VA, blijft de strijd tegen het circulatieplan verder zetten en heeft intussen voldoende handtekeningen verzameld voor een referendum met de vraag of "Gent en de Gentenaars beter worden van het circulatieplan". Vermoedelijk komt dat referendum er na de zomervakantie. (Belga)