Vergeleken met de vorige meting van januari tot en met april van dit jaar, vertonen de luistercijfers geen grote verschuivingen. Radio 2 is al langer de best beluisterde radio en ging van 30,39 naar 31,22 procent marktaandeel. Qmusic groeide van 12,37 naar 12,60 procent, terwijl MNM zijn marktaandeel zag toenemen van 9,9 naar 10,57 procent. De VRT-zender duwt daarmee collega Studio Brussel van het podium. Stubru gaat achteruit van 11,18 naar 10,33 procent. Verder in het klassement volgen Joe (9,27 procent), Radio 1 (7,89 procent), Nostalgie (6,11 procent) en Klara (2,21 procent). Directeur An Caers van Medialaan, het moederbedrijf van Qmusic en Joe, reageert heel tevreden op de resultaten van beide zenders. Ze wijst erop dat Qmusic marktleider wordt in de doelgroep van 18- tot 44-jarigen met 21,1 procent, terwijl Joe in de algemene doelgroep zijn hoogste cijfer ooit haalt. "We zetten met onze radiozenders een mooi resultaat neer. Het is een bevestiging van de koers die we varen met Qmusic en Joe", zegt Caers. Bij Nostalgie, de derde commerciële zender in Vlaanderen, merkt algemeen directeur Tom Klerkx op dat de zender in de kerndoelgroep 35-54 een aandeel van 9,4 procent haalt. (Belga)

Vergeleken met de vorige meting van januari tot en met april van dit jaar, vertonen de luistercijfers geen grote verschuivingen. Radio 2 is al langer de best beluisterde radio en ging van 30,39 naar 31,22 procent marktaandeel. Qmusic groeide van 12,37 naar 12,60 procent, terwijl MNM zijn marktaandeel zag toenemen van 9,9 naar 10,57 procent. De VRT-zender duwt daarmee collega Studio Brussel van het podium. Stubru gaat achteruit van 11,18 naar 10,33 procent. Verder in het klassement volgen Joe (9,27 procent), Radio 1 (7,89 procent), Nostalgie (6,11 procent) en Klara (2,21 procent). Directeur An Caers van Medialaan, het moederbedrijf van Qmusic en Joe, reageert heel tevreden op de resultaten van beide zenders. Ze wijst erop dat Qmusic marktleider wordt in de doelgroep van 18- tot 44-jarigen met 21,1 procent, terwijl Joe in de algemene doelgroep zijn hoogste cijfer ooit haalt. "We zetten met onze radiozenders een mooi resultaat neer. Het is een bevestiging van de koers die we varen met Qmusic en Joe", zegt Caers. Bij Nostalgie, de derde commerciële zender in Vlaanderen, merkt algemeen directeur Tom Klerkx op dat de zender in de kerndoelgroep 35-54 een aandeel van 9,4 procent haalt. (Belga)