Dat schrijven meerdere kranten.

Minister Galant wil 80 procent van de stations uitrusten met moderne toegangs- en veiligheidspoortjes. Die zwaaien pas open als een geldig biljet wordt voorgelegd. "Bedoeling is vooral zwartrijders ­tegen te houden, al is er ook een veiligheids­aspect."

Bij de NMBS vreest men dat de maatregelen ongelofelijk veel geld gaan kosten, wat ­betekent dat de regering bij het afsluiten van een nieuwe overeenkomst met meer geld over de brug moet komen. De vakbonden noemen de plannen "compleet onrealistisch".

Bagagecontrole

Daarnaast brengt de minister ook bagagecontrole op internationale treinen ter sprake.

"In Spanje worden internationale treinreizigers gecontroleerd met draagbare metaaldetectoren en moet hun bagage door een scanner. Dat ­levert daar amper een tijdsverlies op van 10 à 15 minuten", werd gehoord op het kabinet van Galant, nadat de minister Madrid had bezocht.

(Belga/RR)

Dat schrijven meerdere kranten. Minister Galant wil 80 procent van de stations uitrusten met moderne toegangs- en veiligheidspoortjes. Die zwaaien pas open als een geldig biljet wordt voorgelegd. "Bedoeling is vooral zwartrijders ­tegen te houden, al is er ook een veiligheids­aspect." Bij de NMBS vreest men dat de maatregelen ongelofelijk veel geld gaan kosten, wat ­betekent dat de regering bij het afsluiten van een nieuwe overeenkomst met meer geld over de brug moet komen. De vakbonden noemen de plannen "compleet onrealistisch".Daarnaast brengt de minister ook bagagecontrole op internationale treinen ter sprake."In Spanje worden internationale treinreizigers gecontroleerd met draagbare metaaldetectoren en moet hun bagage door een scanner. Dat ­levert daar amper een tijdsverlies op van 10 à 15 minuten", werd gehoord op het kabinet van Galant, nadat de minister Madrid had bezocht.(Belga/RR)