"Voor Den Haag is het onbestaanbaar dat de internationale stad van vrede en recht de rechtstreekse verbinding met Brussel verliest", meldde Verkeersschepen Peter Smit. Het onderzoek moet duidelijk maken of een treinverbinding tussen Den Haag en Brussel-Zuid/Midi met stopplaatsen als Delft, Dordrecht en Mechelen, commercieel haalbaar is."In januari gaan we met diverse binnen- en buitenlandse ov-bedrijven (openbaar vervoers-bedrijven in gesprek)", zei Smit. "Vele reizigers zijn gedupeerd door het verdwijnen van de Beneluxtrein. Zeker de pendelaars tussen België en de Randstad. De Fyra mag dan wel een snelle verbinding zijn, maar niet vanuit bijvoorbeeld Den Haag of Dordrecht." Volgens de schepen is een rit met de Fyra een stuk duurder en minder flexibel. Vandaag bespreekt het Nederlands parlement de problemen met de nieuwe trein. (DLA)

"Voor Den Haag is het onbestaanbaar dat de internationale stad van vrede en recht de rechtstreekse verbinding met Brussel verliest", meldde Verkeersschepen Peter Smit. Het onderzoek moet duidelijk maken of een treinverbinding tussen Den Haag en Brussel-Zuid/Midi met stopplaatsen als Delft, Dordrecht en Mechelen, commercieel haalbaar is."In januari gaan we met diverse binnen- en buitenlandse ov-bedrijven (openbaar vervoers-bedrijven in gesprek)", zei Smit. "Vele reizigers zijn gedupeerd door het verdwijnen van de Beneluxtrein. Zeker de pendelaars tussen België en de Randstad. De Fyra mag dan wel een snelle verbinding zijn, maar niet vanuit bijvoorbeeld Den Haag of Dordrecht." Volgens de schepen is een rit met de Fyra een stuk duurder en minder flexibel. Vandaag bespreekt het Nederlands parlement de problemen met de nieuwe trein. (DLA)