Uit dat onderzoek blijkt dat 42 procent van de Belgische bevolking het FSC-keurmerk kent of herkent: voor het eerst wordt de kaap van 40 procent gerond. Bijna drie kwart van zij die het label kennen, geeft ook aan dat het een invloed heeft op hun aankoopkeuze. Labels op vlak van eerlijke handel, zoals Oxfam en Fairtrade, zijn wel nog een pak bekender bij de Belgische consument, meldt FSC. Oxfam Wereldwinkels en Oxfam Fairtrade zitten bijvoorbeeld op respectievelijk 88 en 71 procent naamsbekendheid. Belgische consumenten staan open "voor meer informatie omtrent keurmerken en de garanties die ze bieden", aldus de organisatie. Gelijkaardig onderzoek uit 2015, bij professionele aankopers, kwam tot gelijkaardige conclusies. "Beide onderzoeken tonen aan dat het echt nuttig is om als bedrijf zelf ook actief te communiceren naar klanten over FSC en het FSC-gecertificeerd aanbod", zegt FSC België-directeur Bart Holvoet. (Belga)

Uit dat onderzoek blijkt dat 42 procent van de Belgische bevolking het FSC-keurmerk kent of herkent: voor het eerst wordt de kaap van 40 procent gerond. Bijna drie kwart van zij die het label kennen, geeft ook aan dat het een invloed heeft op hun aankoopkeuze. Labels op vlak van eerlijke handel, zoals Oxfam en Fairtrade, zijn wel nog een pak bekender bij de Belgische consument, meldt FSC. Oxfam Wereldwinkels en Oxfam Fairtrade zitten bijvoorbeeld op respectievelijk 88 en 71 procent naamsbekendheid. Belgische consumenten staan open "voor meer informatie omtrent keurmerken en de garanties die ze bieden", aldus de organisatie. Gelijkaardig onderzoek uit 2015, bij professionele aankopers, kwam tot gelijkaardige conclusies. "Beide onderzoeken tonen aan dat het echt nuttig is om als bedrijf zelf ook actief te communiceren naar klanten over FSC en het FSC-gecertificeerd aanbod", zegt FSC België-directeur Bart Holvoet. (Belga)