BYD produceert momenteel enkel in China, maar "als we een vijfhonderdtal bussen per jaar kunnen verkopen in Europa, wordt een productievestiging in Europa of Turkije rendabel', zegt de Belg Jean-Luc Deflandre, adviseur van de raad van bestuur van BYD, aan De Tijd. In dat geval kan de site van Ford Genk in aanmerking komen, aldus nog Deflandre.

MIVB

Voor een eventuele Europese productie zoekt BYD joint ventures met lokale busbouwers, zoals Van Hool. De Amerikaanse autobouwer Ford wil zijn Genkse assemblagefabriek met meer dan 4.000 werknemers in 2014 sluiten. De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB start overigens woensdag een test van twee maanden met een elektrische bus van BYD. (Belga/TV)

BYD produceert momenteel enkel in China, maar "als we een vijfhonderdtal bussen per jaar kunnen verkopen in Europa, wordt een productievestiging in Europa of Turkije rendabel', zegt de Belg Jean-Luc Deflandre, adviseur van de raad van bestuur van BYD, aan De Tijd. In dat geval kan de site van Ford Genk in aanmerking komen, aldus nog Deflandre.MIVB Voor een eventuele Europese productie zoekt BYD joint ventures met lokale busbouwers, zoals Van Hool. De Amerikaanse autobouwer Ford wil zijn Genkse assemblagefabriek met meer dan 4.000 werknemers in 2014 sluiten. De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB start overigens woensdag een test van twee maanden met een elektrische bus van BYD. (Belga/TV)