Vandaag mogen alleen agenten met eigen ogen de inbreuk vaststellen, maar vanaf volgend jaar zullen ook onbemande camera's, zoals flitspalen en trajectcontroles, dat kunnen. De ingreep moet het aantal boetes, nu amper 500 per jaar, fors de hoogte injagen. "Eindelijk wordt het probleem aangepakt", zegt Maarten Matienko van mobiliteitsorganisatie VAB. "Het inhalen bij regenweer staat in de top drie van grootste ergernissen in het verkeer, zo blijkt uit onze verkeersbarometer. Bestuurders vinden het asociaal en gevaarlijk." (Belga)

Vandaag mogen alleen agenten met eigen ogen de inbreuk vaststellen, maar vanaf volgend jaar zullen ook onbemande camera's, zoals flitspalen en trajectcontroles, dat kunnen. De ingreep moet het aantal boetes, nu amper 500 per jaar, fors de hoogte injagen. "Eindelijk wordt het probleem aangepakt", zegt Maarten Matienko van mobiliteitsorganisatie VAB. "Het inhalen bij regenweer staat in de top drie van grootste ergernissen in het verkeer, zo blijkt uit onze verkeersbarometer. Bestuurders vinden het asociaal en gevaarlijk." (Belga)