De campagne moet de vele troeven van Vlaanderen op het gebied van 'lifesciences & health' in de schijnwerpers plaatsen. Die sector is volgens FIT een pijler voor welvaart en jobcreatie. Tegelijkertijd met de campagne lanceert de organisatie het digitale platform 'Virtual Tours'. Gezichten van de campagne zijn anatomist Vesalius en cartograaf Mercator. De campagne loopt in het buitenland, maar ook in Vlaanderen. Daarvoor zette FIT een actie op poten in vijf steden. Zo konden inwoners het campagnebeeld al op 30 en 31 mei geprojecteerd zien op de oude graansilo aan het Asiadok in Antwerpen, op het Concertgebouw in Brugge, op het Virginie Lovelinggebouw (VAC) in Gent en op de torens van het TT-center in Hasselt. Als officieel startpunt werd het beeld dinsdag geprojecteerd op het Provinciehuis in Leuven, de stad waar Vesalius in 1528 zijn universitaire carrière begon. Dat gebeurde in het bijzijn van Vlaams minister-president Jan Jambon. De komende maanden speelt de campagne zich vooral digitaal af op Facebook, LinkedIn en Twitter met www.teamvesalius.com als online uitvalbasis. "Sinds de coronacrisis onderscheidt Vlaanderen zich meer dan ooit als een toplocatie voor lifesciences & health", aldus Jambon. "Het voorbije jaar heeft onze regio bewezen dat ze een sleutelrol speelt in de ontwikkeling en productie van vaccins en de strijd tegen het coronavirus. Denk maar aan de cruciale bijdragen van spelers als VIB, Brussels Airport en de Pfizer-site in Puurs. Met deze campagne willen we elke Vlaming daarvan bewustmaken en een zelfverzekerde mentaliteit aanmoedigen. Ook de boodschap voor de internationale zakenwereld is helder: Vlaanderen is de place to be voor buitenlandse bedrijven en investeerders in lifesciences en andere hoogtechnologische domeinen." (Belga)

De campagne moet de vele troeven van Vlaanderen op het gebied van 'lifesciences & health' in de schijnwerpers plaatsen. Die sector is volgens FIT een pijler voor welvaart en jobcreatie. Tegelijkertijd met de campagne lanceert de organisatie het digitale platform 'Virtual Tours'. Gezichten van de campagne zijn anatomist Vesalius en cartograaf Mercator. De campagne loopt in het buitenland, maar ook in Vlaanderen. Daarvoor zette FIT een actie op poten in vijf steden. Zo konden inwoners het campagnebeeld al op 30 en 31 mei geprojecteerd zien op de oude graansilo aan het Asiadok in Antwerpen, op het Concertgebouw in Brugge, op het Virginie Lovelinggebouw (VAC) in Gent en op de torens van het TT-center in Hasselt. Als officieel startpunt werd het beeld dinsdag geprojecteerd op het Provinciehuis in Leuven, de stad waar Vesalius in 1528 zijn universitaire carrière begon. Dat gebeurde in het bijzijn van Vlaams minister-president Jan Jambon. De komende maanden speelt de campagne zich vooral digitaal af op Facebook, LinkedIn en Twitter met www.teamvesalius.com als online uitvalbasis. "Sinds de coronacrisis onderscheidt Vlaanderen zich meer dan ooit als een toplocatie voor lifesciences & health", aldus Jambon. "Het voorbije jaar heeft onze regio bewezen dat ze een sleutelrol speelt in de ontwikkeling en productie van vaccins en de strijd tegen het coronavirus. Denk maar aan de cruciale bijdragen van spelers als VIB, Brussels Airport en de Pfizer-site in Puurs. Met deze campagne willen we elke Vlaming daarvan bewustmaken en een zelfverzekerde mentaliteit aanmoedigen. Ook de boodschap voor de internationale zakenwereld is helder: Vlaanderen is de place to be voor buitenlandse bedrijven en investeerders in lifesciences en andere hoogtechnologische domeinen." (Belga)