Wegens de coronapandemie wordt de GP van België, net als alle andere Europese F1-wedstrijden, zonder toeschouwers verreden. Er is uit voorzorg ook een veiligheidszone rond het circuit ingesteld en iedereen die er binnen wil, moet een negatieve coronatest kunnen voorleggen. Op en rond het circuit stelde Eurofins, dat een ploeg van vijftig mensen ter plaatse heeft, twintig locaties op waar racepiloten, hun teamleden en alle andere aanwezigen zich kunnen laten testen. Er zijn er tien voor de F1-teams, vijf voor de F2- en F3-teams, drie voor een specifieke autoconstructeur en twee aan de ingang. "Het grootste deel van de testen gaat per wagen naar de luchthaven van Düsseldorf, in Duitsland. Van daar gaan ze op het vliegtuig naar een labo in München", legt Dirk Bontridder, vicepresident bij Eurofins uit. "Als we voor 15 uur een test afnemen, is het resultaat tegen 6 uur 's ochtends de dag nadien bekend. Als het door omstandigheden heel snel moet gaan, laten we de testen verwerken in ons labo in Kortrijk." Eurofins benadrukt ook dat de stalen van de F1-karavaan geen voorrang krijgen op die van gewone patiënten. "Labo's geven prioriteit aan patiënten, niet aan de sporters", luidt het. In de Formule 1 en de opleidingsklassen F2 en F3 wordt er komend weekend tijdens de Grote Prijs van België ook een uitgebreid eerbetoon gelanceerd voor de Fransman Anthoine Hubert, die vorig jaar verongelukte bij een crash in de Formule 2 op het Circuit van Spa-Francorchamps. "Zijn nummer 19 zal nooit meer toegekend worden in ons kampioenschap", liet de F2 weten in een mededeling. "Daarnaast komt er komend weekend een speciaal logo als eerbetoon aan Hubert op de F1-, F2- en F3-wagens. De start van de races wordt telkens voorafgegaan door een minuut stilte." (Belga)

Wegens de coronapandemie wordt de GP van België, net als alle andere Europese F1-wedstrijden, zonder toeschouwers verreden. Er is uit voorzorg ook een veiligheidszone rond het circuit ingesteld en iedereen die er binnen wil, moet een negatieve coronatest kunnen voorleggen. Op en rond het circuit stelde Eurofins, dat een ploeg van vijftig mensen ter plaatse heeft, twintig locaties op waar racepiloten, hun teamleden en alle andere aanwezigen zich kunnen laten testen. Er zijn er tien voor de F1-teams, vijf voor de F2- en F3-teams, drie voor een specifieke autoconstructeur en twee aan de ingang. "Het grootste deel van de testen gaat per wagen naar de luchthaven van Düsseldorf, in Duitsland. Van daar gaan ze op het vliegtuig naar een labo in München", legt Dirk Bontridder, vicepresident bij Eurofins uit. "Als we voor 15 uur een test afnemen, is het resultaat tegen 6 uur 's ochtends de dag nadien bekend. Als het door omstandigheden heel snel moet gaan, laten we de testen verwerken in ons labo in Kortrijk." Eurofins benadrukt ook dat de stalen van de F1-karavaan geen voorrang krijgen op die van gewone patiënten. "Labo's geven prioriteit aan patiënten, niet aan de sporters", luidt het. In de Formule 1 en de opleidingsklassen F2 en F3 wordt er komend weekend tijdens de Grote Prijs van België ook een uitgebreid eerbetoon gelanceerd voor de Fransman Anthoine Hubert, die vorig jaar verongelukte bij een crash in de Formule 2 op het Circuit van Spa-Francorchamps. "Zijn nummer 19 zal nooit meer toegekend worden in ons kampioenschap", liet de F2 weten in een mededeling. "Daarnaast komt er komend weekend een speciaal logo als eerbetoon aan Hubert op de F1-, F2- en F3-wagens. De start van de races wordt telkens voorafgegaan door een minuut stilte." (Belga)