In 2020 bouwde Brussels Airlines de activiteiten nog af. Het personeelsbestand werd met een kwart afgebouwd en de vloot werd 30 procent kleiner. Er verdwenen onder meer twee langeafstandstoestellen uit de vloot. Maar "we hebben altijd gezegd dat we voor groei zouden gaan van zodra de marktomstandigheden het toelaten", aldus topman Peter Gerber in een persbericht. De maatschappij ziet nu een stijgende vraag in de markt, "wat een opportuniteit creëert om haar aanwezigheid in West-Afrika opnieuw te versterken". Met het extra vliegtuig zal Brussels Airlines in de zomer van volgend jaar weer vliegen naar Conakry en Ouagadougou, twee bestemmingen die in 2020 waren stopgezet. Daarnaast zal er vaker gevlogen worden naar Gambia, Liberia, Sierra Leone en Togo. Dat moedergroep Lufthansa daarvoor een negende Airbus A330 toewijst aan Brussels Airlines, noemt Gerber "een duidelijk teken van vertrouwen en een bevestiging van onze positie als Afrika-expert binnen de Lufthansa Group". De uitbreiding levert volgens Brussels Airlines ook banen op. Zo zullen er vijftig cabinepersoneelsleden aangeworven worden. De maatschappij zal de jobs eerst aanbieden aan ex-werknemers die hun tijdelijk contract niet verlengd zagen wegens de coronacrisis. Piloten krijgen extra perspectief om door te stromen van de middellange naar de lange afstand. Eerder kreeg Brussels Airlines ook al drie splinternieuwe Airbus A320neo's toegezegd voor 2023. Dat zijn vliegtuigen voor de middellange afstand. (Belga)

In 2020 bouwde Brussels Airlines de activiteiten nog af. Het personeelsbestand werd met een kwart afgebouwd en de vloot werd 30 procent kleiner. Er verdwenen onder meer twee langeafstandstoestellen uit de vloot. Maar "we hebben altijd gezegd dat we voor groei zouden gaan van zodra de marktomstandigheden het toelaten", aldus topman Peter Gerber in een persbericht. De maatschappij ziet nu een stijgende vraag in de markt, "wat een opportuniteit creëert om haar aanwezigheid in West-Afrika opnieuw te versterken". Met het extra vliegtuig zal Brussels Airlines in de zomer van volgend jaar weer vliegen naar Conakry en Ouagadougou, twee bestemmingen die in 2020 waren stopgezet. Daarnaast zal er vaker gevlogen worden naar Gambia, Liberia, Sierra Leone en Togo. Dat moedergroep Lufthansa daarvoor een negende Airbus A330 toewijst aan Brussels Airlines, noemt Gerber "een duidelijk teken van vertrouwen en een bevestiging van onze positie als Afrika-expert binnen de Lufthansa Group". De uitbreiding levert volgens Brussels Airlines ook banen op. Zo zullen er vijftig cabinepersoneelsleden aangeworven worden. De maatschappij zal de jobs eerst aanbieden aan ex-werknemers die hun tijdelijk contract niet verlengd zagen wegens de coronacrisis. Piloten krijgen extra perspectief om door te stromen van de middellange naar de lange afstand. Eerder kreeg Brussels Airlines ook al drie splinternieuwe Airbus A320neo's toegezegd voor 2023. Dat zijn vliegtuigen voor de middellange afstand. (Belga)