Op 11 mei 2012 botste in Godinne een goederentrein op een andere trein die gevaarlijke stoffen vervoerde waaronder het giftige zwavelkoolstof. De omwonenden werden toen gedurende verschillende dagen geëvacueerd. Het parket heeft enkele verduidelijkingen gevraagd omtrent nieuwe bijkomende onderzoeksdaden. Volgens Macq wordt de bestuurder mogelijk vrijgepleit en neigt men naar eventuele nalatigheid van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel of spoorwegmaatschappij NMBS. In januari 2014 wees onderzoek nog in de richting van technisch falen en menselijke fouten. Zo werd melding gemaakt van problemen met de signalisatie. In een ander rapport is daarentegen geen sprake meer van een menselijke fout. Het technische luik van het onderzoek werd enkele maanden later, in november 2014, afgesloten. (Belga)

Op 11 mei 2012 botste in Godinne een goederentrein op een andere trein die gevaarlijke stoffen vervoerde waaronder het giftige zwavelkoolstof. De omwonenden werden toen gedurende verschillende dagen geëvacueerd. Het parket heeft enkele verduidelijkingen gevraagd omtrent nieuwe bijkomende onderzoeksdaden. Volgens Macq wordt de bestuurder mogelijk vrijgepleit en neigt men naar eventuele nalatigheid van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel of spoorwegmaatschappij NMBS. In januari 2014 wees onderzoek nog in de richting van technisch falen en menselijke fouten. Zo werd melding gemaakt van problemen met de signalisatie. In een ander rapport is daarentegen geen sprake meer van een menselijke fout. Het technische luik van het onderzoek werd enkele maanden later, in november 2014, afgesloten. (Belga)