De documentaire brengt de kunstwerken in beeld die de vergaderzalen, cafetaria's en foyers van het EOB sieren, laat medewerkers over hun favoriete werk praten en gaat in gesprek met kunstenaars in hun ateliers. De voorbije 40 jaar verzamelde het EOB meer dan 1.000 werken in haar kantoren in Berlijn, Brussel, Den Haag, München en Brussel. Bijna alle 38 lidstaten van het EOB worden vertegenwoordigd in de kunstcollectie. Ook België: de collectie bevat werken van Nicole Van den Plas, Gert Verhoeven en Panamarenko. Die laatste maakte "Magic Flying Carpet" uit 1979 in opdracht van het EOB in München. Maar die werken kunnen niet door het publiek bezocht worden: het gaat nog altijd om kantoren en niet om musea. "Openheid en communicatie bevorderen, creativiteit vrijmaken en verrassende perspectieven onthullen: dat zijn de doelstellingen achter deze documentaire", zegt Antonió Campinos, voorzitter van het EOB. "Het idee is om de inspiratie uit deze collectie, die tot nu toe vooral toegankelijk was voor ons personeel, naar het grote publiek te brengen zodat zij het zelf kunnen ervaren." (Belga)

De documentaire brengt de kunstwerken in beeld die de vergaderzalen, cafetaria's en foyers van het EOB sieren, laat medewerkers over hun favoriete werk praten en gaat in gesprek met kunstenaars in hun ateliers. De voorbije 40 jaar verzamelde het EOB meer dan 1.000 werken in haar kantoren in Berlijn, Brussel, Den Haag, München en Brussel. Bijna alle 38 lidstaten van het EOB worden vertegenwoordigd in de kunstcollectie. Ook België: de collectie bevat werken van Nicole Van den Plas, Gert Verhoeven en Panamarenko. Die laatste maakte "Magic Flying Carpet" uit 1979 in opdracht van het EOB in München. Maar die werken kunnen niet door het publiek bezocht worden: het gaat nog altijd om kantoren en niet om musea. "Openheid en communicatie bevorderen, creativiteit vrijmaken en verrassende perspectieven onthullen: dat zijn de doelstellingen achter deze documentaire", zegt Antonió Campinos, voorzitter van het EOB. "Het idee is om de inspiratie uit deze collectie, die tot nu toe vooral toegankelijk was voor ons personeel, naar het grote publiek te brengen zodat zij het zelf kunnen ervaren." (Belga)