Het hof werd gevat door een prejudiciële vraag van het hof van beroep van Brussel, dat zich moet uitspreken over een conflict tussen busbedrijven die een vaste verbinding tussen het station van Brussel-Zuid en de luchthaven van Charleroi en de taxibedrijven. FlibTravel en Léonard Travel beschuldigden de taximaatschappijen ervan om in tegenspraak met de geldende Brusselse regels, klanten te ronselen aan Brussel-Zuid en hen in taxibusjes naar de luchthaven van Brussels South Charleroi Airport te vervoeren. Het hof van beroep vroeg het Europees Hof of de ordonnanties van 2015 - verbod voor taxibedrijven om individuele plaatsen in plaats van het volledige voertuig aan te bieden en de bestemming vooraf vast te leggen - en 2007 - verbod op ronselen door taxibestuurders - het Europees recht volgen. Het Hof meende vandaag dat de beperkingen die aan de taxichauffeurs werden opgelegd niet dienden te worden aangemeld bij de Europese Commissie. Daardoor kunnen de taxibedrijven dus veroordeeld worden. (Belga)

Het hof werd gevat door een prejudiciële vraag van het hof van beroep van Brussel, dat zich moet uitspreken over een conflict tussen busbedrijven die een vaste verbinding tussen het station van Brussel-Zuid en de luchthaven van Charleroi en de taxibedrijven. FlibTravel en Léonard Travel beschuldigden de taximaatschappijen ervan om in tegenspraak met de geldende Brusselse regels, klanten te ronselen aan Brussel-Zuid en hen in taxibusjes naar de luchthaven van Brussels South Charleroi Airport te vervoeren. Het hof van beroep vroeg het Europees Hof of de ordonnanties van 2015 - verbod voor taxibedrijven om individuele plaatsen in plaats van het volledige voertuig aan te bieden en de bestemming vooraf vast te leggen - en 2007 - verbod op ronselen door taxibestuurders - het Europees recht volgen. Het Hof meende vandaag dat de beperkingen die aan de taxichauffeurs werden opgelegd niet dienden te worden aangemeld bij de Europese Commissie. Daardoor kunnen de taxibedrijven dus veroordeeld worden. (Belga)