Zes procent woont zelfs ­minder dan drie ­kilometer ver, maar kiest toch nooit voor ­alternatief vervoer. Uit dezelfde bevraging blijkt dat de helft van de werknemers nochtans wel ­bereid is met de fiets naar het werk te gaan. Maar dat blijft dus bij goede voornemens. Daarom raadt Sport Vlaanderen bedrijven aan hun werknemers te stimuleren door bijvoorbeeld fietskledij aan te bieden. Al wil de organisatie ook op de werkvloer meer beweging zien, waardoor het bij bedrijven zal onderzoeken wat zij kunnen doen. "De ­mogelijkheid krijgen om te douchen is voor werknemers vaak al genoeg." (Belga)

Zes procent woont zelfs ­minder dan drie ­kilometer ver, maar kiest toch nooit voor ­alternatief vervoer. Uit dezelfde bevraging blijkt dat de helft van de werknemers nochtans wel ­bereid is met de fiets naar het werk te gaan. Maar dat blijft dus bij goede voornemens. Daarom raadt Sport Vlaanderen bedrijven aan hun werknemers te stimuleren door bijvoorbeeld fietskledij aan te bieden. Al wil de organisatie ook op de werkvloer meer beweging zien, waardoor het bij bedrijven zal onderzoeken wat zij kunnen doen. "De ­mogelijkheid krijgen om te douchen is voor werknemers vaak al genoeg." (Belga)