In Frankrijk is er druk verkeer in het zuiden van het land. Op de A7 tussen Lyon en Orange moet je 1 uur en 10 minuten aanschuiven. Er is vooral druk verkeer tussen Valence en Montélimar. Op de A9 tussen Orange en de Spaanse grens moet je 30 minuten aanschuiven voor Montpellier. Voor de Mont-Blanctunnel richting Italië moet je 1 uur en 30 minuten aanschuiven. In Duitsland is er file op de A3 tussen Frankfurt en Wurzburg: 50 minuten aanschuiven. Aan de grens tussen Oostenrijk en Duitsland bij Kufstein moet je rekening houden met 30 minuten vertraging, onder meer door grenscontroles. Wie vanuit Slovenië naar Oostenrijk rijdt, moet 2 uur aanschuiven voor de Karawankentunnel. Op de de A2 voor de Gotthardtunnel in Zwitserland ten slotte moet je 40 minuten aanschuiven richting Italië en wie vanuit Italië terugkeert naar het noorden moet zelfs 2 uur en 10 minuten aanschuiven. Er wordt aangeraden via de A13 de San-Bernardinotunnel te nemen. (Belga)

In Frankrijk is er druk verkeer in het zuiden van het land. Op de A7 tussen Lyon en Orange moet je 1 uur en 10 minuten aanschuiven. Er is vooral druk verkeer tussen Valence en Montélimar. Op de A9 tussen Orange en de Spaanse grens moet je 30 minuten aanschuiven voor Montpellier. Voor de Mont-Blanctunnel richting Italië moet je 1 uur en 30 minuten aanschuiven. In Duitsland is er file op de A3 tussen Frankfurt en Wurzburg: 50 minuten aanschuiven. Aan de grens tussen Oostenrijk en Duitsland bij Kufstein moet je rekening houden met 30 minuten vertraging, onder meer door grenscontroles. Wie vanuit Slovenië naar Oostenrijk rijdt, moet 2 uur aanschuiven voor de Karawankentunnel. Op de de A2 voor de Gotthardtunnel in Zwitserland ten slotte moet je 40 minuten aanschuiven richting Italië en wie vanuit Italië terugkeert naar het noorden moet zelfs 2 uur en 10 minuten aanschuiven. Er wordt aangeraden via de A13 de San-Bernardinotunnel te nemen. (Belga)