De klachten vanuit de GGC, de beheerder van de Brusselse vaccinatiestrategie, over het nationaal aanmeld- en inschrijvingsplatform Doclr waren er al langer. Vorige week is beslist om af te stappen van Doclr er een eigen inschrijvingssysteem te ontwikkelen. Doctena is nu gekozen als leverancier van het nieuwe inschrijvingsplatform. Het Brussels gewest blijft wel de bestaande database van Doclr gebruiken voor het uitnodigen van patiënten voor een vaccinatie. Het doel is om de registratie voor een afspraak zo eenvoudig mogelijk te maken. Die was namelijk te omslachtig met Doclr. "Het proces werd te complex met een 14-cijferige code die moest ingevoerd worden en de vele extra gegevens die opgevraagd werden", geeft Inge Neven, hoofd van de Brusselse gezondheidsinspectie aan. De nieuwe tool zal enkel de basisinfo opvragen, zodat de patiënt of de persoon die deze helpt zo vlot mogelijk een eerste afspraak voor vaccinatie kan vastleggen. Extra informatie wordt nadien aan de patiënt opgevraagd bij bijvoorbeeld het wachten na de vaccinatie, zodat ook die tijd nuttig gebruikt wordt. De moeilijkheden met Doclr zorgden bovendien voor een grote druk op het callcenter dat werd opgericht voor het Brussels vaccinatiebeleid. Een afspraak maken per telefoon duurde nu een kwartier en dat moet dan ook teruggebracht worden naar vijf minuten per patiënt. (Belga)

De klachten vanuit de GGC, de beheerder van de Brusselse vaccinatiestrategie, over het nationaal aanmeld- en inschrijvingsplatform Doclr waren er al langer. Vorige week is beslist om af te stappen van Doclr er een eigen inschrijvingssysteem te ontwikkelen. Doctena is nu gekozen als leverancier van het nieuwe inschrijvingsplatform. Het Brussels gewest blijft wel de bestaande database van Doclr gebruiken voor het uitnodigen van patiënten voor een vaccinatie. Het doel is om de registratie voor een afspraak zo eenvoudig mogelijk te maken. Die was namelijk te omslachtig met Doclr. "Het proces werd te complex met een 14-cijferige code die moest ingevoerd worden en de vele extra gegevens die opgevraagd werden", geeft Inge Neven, hoofd van de Brusselse gezondheidsinspectie aan. De nieuwe tool zal enkel de basisinfo opvragen, zodat de patiënt of de persoon die deze helpt zo vlot mogelijk een eerste afspraak voor vaccinatie kan vastleggen. Extra informatie wordt nadien aan de patiënt opgevraagd bij bijvoorbeeld het wachten na de vaccinatie, zodat ook die tijd nuttig gebruikt wordt. De moeilijkheden met Doclr zorgden bovendien voor een grote druk op het callcenter dat werd opgericht voor het Brussels vaccinatiebeleid. Een afspraak maken per telefoon duurde nu een kwartier en dat moet dan ook teruggebracht worden naar vijf minuten per patiënt. (Belga)