"Het ombouwen kan snel gaan. We maken gebruik van de detectielussen in de weg die er nu al liggen voor de vaste flitspalen. De flitspaal verdwijnt en wordt door een nieuwe paal met ANPR-camera vervangen. Dat is een camera die je nummerplaat herkent", zegt Veva Daniels van het Agentschap Wegen en Verkeer. In eerste instantie krijgen vooral flitspalen in Antwerpen (35) en Vlaams-Brabant (9) een make-over. De omvorming van dit jaar kost 3,2 miljoen euro. In 2018 en 2019 zal nog eens elk jaar 10 miljoen worden geïnvesteerd, in 2020 2,2 miljoen. "Aan het einde van die periode moeten alle 409 analoge camera's langs gewestwegen weg zijn en omgevormd zijn tot een trajectcontrole", klinkt het. (Belga)

"Het ombouwen kan snel gaan. We maken gebruik van de detectielussen in de weg die er nu al liggen voor de vaste flitspalen. De flitspaal verdwijnt en wordt door een nieuwe paal met ANPR-camera vervangen. Dat is een camera die je nummerplaat herkent", zegt Veva Daniels van het Agentschap Wegen en Verkeer. In eerste instantie krijgen vooral flitspalen in Antwerpen (35) en Vlaams-Brabant (9) een make-over. De omvorming van dit jaar kost 3,2 miljoen euro. In 2018 en 2019 zal nog eens elk jaar 10 miljoen worden geïnvesteerd, in 2020 2,2 miljoen. "Aan het einde van die periode moeten alle 409 analoge camera's langs gewestwegen weg zijn en omgevormd zijn tot een trajectcontrole", klinkt het. (Belga)