Brussels Airlines moet naar eigen zeggen ingrijpen om het voortbestaan te kunnen garanderen. Het coronavirus heeft de luchtvaartsector immers nagenoeg tot stilstand gebracht en de impact zal nog jarenlang nazinderen. De maatschappij verwacht dat de vraag pas in 2023 weer op een "normaal" niveau zal liggen. De directie heeft nu beslist om de vloot te herleiden tot 38 vliegtuigen (-30 procent), en niet of nauwelijks renderende routes te schrappen. Een kwart van de banen staat op het spel. Volgens de vakbonden gaat het om 1.000 jobs (of 800 voltijdse equivalenten). De directie wil samen met de vakbonden proberen om naakte ontslagen zoveel mogelijk te beperken. (Belga)

Brussels Airlines moet naar eigen zeggen ingrijpen om het voortbestaan te kunnen garanderen. Het coronavirus heeft de luchtvaartsector immers nagenoeg tot stilstand gebracht en de impact zal nog jarenlang nazinderen. De maatschappij verwacht dat de vraag pas in 2023 weer op een "normaal" niveau zal liggen. De directie heeft nu beslist om de vloot te herleiden tot 38 vliegtuigen (-30 procent), en niet of nauwelijks renderende routes te schrappen. Een kwart van de banen staat op het spel. Volgens de vakbonden gaat het om 1.000 jobs (of 800 voltijdse equivalenten). De directie wil samen met de vakbonden proberen om naakte ontslagen zoveel mogelijk te beperken. (Belga)