"Het dossier is binnen, maar er waren vanuit de administratie een aantal opmerkingen, minstens een aantal onduidelijkheden, die de private firma moest verduidelijken", aldus Chantal De Pauw (FOD Economie). "Ondertussen zijn die antwoorden binnen en ze worden geanalyseerd. Ik weet niet of we dit jaar de zaak rond krijgen, maar het is alleszins de bedoeling om het dossier zo snel mogelijk af te ronden." De apparatuur is al meer dan twee jaar geïnstalleerd op de E17 in Gentbrugge, maar er werd nog niet één bekeuring uitgeschreven omdat er geen modelgoedkeuring en homologatie is. "De procedure heeft langer geduurd dan verwacht omdat er een maximum aan controles moest worden uitgevoerd", aldus Crevits. "Dat is belangrijk om de foutenmarge onbestaande te maken." Minister Crevits hoopt dat het dossier zo snel mogelijk afgerond kan worden. "De trajectcontrole is belangrijk in het kader van de verkeersveiligheid. Later kan er dan gekeken worden of er nog meer plaatsen in Vlaanderen voor trajectcontrole in aanmerking komen." Tijdens de proefperiode van het systeem is gebleken dat op weekdagen tussen de 3.000 en 4.000 autobestuurders te snel rijden over het viaduct in Gentbrugge. Op weekdagen rijden ongeveer 60.000 voertuigen op de E17. (COR 207)

"Het dossier is binnen, maar er waren vanuit de administratie een aantal opmerkingen, minstens een aantal onduidelijkheden, die de private firma moest verduidelijken", aldus Chantal De Pauw (FOD Economie). "Ondertussen zijn die antwoorden binnen en ze worden geanalyseerd. Ik weet niet of we dit jaar de zaak rond krijgen, maar het is alleszins de bedoeling om het dossier zo snel mogelijk af te ronden." De apparatuur is al meer dan twee jaar geïnstalleerd op de E17 in Gentbrugge, maar er werd nog niet één bekeuring uitgeschreven omdat er geen modelgoedkeuring en homologatie is. "De procedure heeft langer geduurd dan verwacht omdat er een maximum aan controles moest worden uitgevoerd", aldus Crevits. "Dat is belangrijk om de foutenmarge onbestaande te maken." Minister Crevits hoopt dat het dossier zo snel mogelijk afgerond kan worden. "De trajectcontrole is belangrijk in het kader van de verkeersveiligheid. Later kan er dan gekeken worden of er nog meer plaatsen in Vlaanderen voor trajectcontrole in aanmerking komen." Tijdens de proefperiode van het systeem is gebleken dat op weekdagen tussen de 3.000 en 4.000 autobestuurders te snel rijden over het viaduct in Gentbrugge. Op weekdagen rijden ongeveer 60.000 voertuigen op de E17. (COR 207)